کد خبر: 12040 - تاریخ: شنبه، 17 نوامبر 2012 - 10:00

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان خبر داد

عزاداری متحد هیئت‌های مذهبی رشت در اربعین حسینی

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان از تجمیع و عزاداری متحد هیئت‌های مذهبی و مطرح رشت در روز اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس،محمد عباس‌پور با اشاره به وجود برخی هیئت‌های بدون روحانی در مراسم‌های دهه محرم، اظهار کرد: دوری از روحانیون آفت اصلی هیئت‌های عزاداری است.

وی با بیان اینکه در مراسم‌های عزاداری دهه محرم باید به ترویج الگوهای زندگی اصیل اسلامی پرداخت، به تلاش دشمنان برای ترویج روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در جامعه باید با مطرح کردن موضوعات روز برای ایجاد روحیه امید و دلگرمی در بین مردم تلاش کرد.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان درباره نگرانی برخی مراجع نسبت به منزوی شدن هیئت‌های عزاداری و حضور نیافتن هیئت‌های اصیل در سطح شهرها، اذعان کرد: در غیاب هیئت‌های اصیل در سطح شهر، برخی هیئت‌ها با حضور افرادی با ظاهر و پوشش نامناسب در سطح خیابان‌ها عزاداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته هیئت‌هایی مانند هیئت رزمندگان اسلام دسته‌های عزاداری بزرگی در سطح شهرها به راه می‌انداختند که امروزه نیز باید در ایام محرم حرکتی مناسب در سطح شهرها انجام شود.

عباس‌پور به فعالیت‌های خوب و موثر برخی هیئت‌های عزاداری مطرح شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: برخی هیئت‌ها الگوهای خوبی را ترویج می‌کنند که می‌تواند مورد استفاده دیگر هیئت‌ها نیز قرار گیرد.

وی از جمع شدن هیئت‌های عزاداری مطرح رشت در روز اربعین در یکی از مراکز مذهبی این شهر خبر داد و تصریح کرد: این هیئت‌ها در قالب دسته‌ای متحد می‌توانند در یک مرکز مشخص مانند بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت که  قلب معنوی این شهر است به همراه شعارهای انقلابی به عزاداری برای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان بپردازند.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان، هدف از این کار را ایجاد وحدت، همدلی، همگرایی و انسجام در بین هیئت‌های مذهبی و نیروهای انقلابی بر محوریت حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و متذکر شد: این کار موجب ناامیدی دشمنان می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads