کد خبر: 12029 - تاریخ: جمعه، 16 نوامبر 2012 - 19:46

حجت الاسلام عاشوری: بسیجی این ظرفیت را دارد که صفات اصحاب اباعبدالله (ع) را در خود متجلی کند.

اکثر قريب به اتفاق ما عملاً دين را از زندگي، جدا مي دانيم. يعني نماز مي خوانيم و روزه هم مي گيريم ولي معتقديم که بدون دروغ، تقلب، رشوه، ربا، پارتي و سوء استفاده از مقام و موقعيت نمي توان زندگي کرد.

به گزارش خوبان، نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه ی خمام در مسجد جامع خمام برگزار شد.

در ابتدای خطبه ی اول حجت الاسلام عاشوری با نفی اعتقاد جدایی دین از سیاست و این اعتقاد که با دین نمی توان سیاست را اداره کرد بیان کردند: اکثر قريب به اتفاق ما عملاً دين را از زندگي، جدا مي دانيم. يعني نماز مي خوانيم و روزه هم مي گيريم ولي معتقديم که بدون دروغ، تقلب، رشوه، ربا، پارتي، سوء استفاده از مقام و موقعيت نمي توان زندگي کرد. حداقلش اين است که خودمان يا ساير بندگان خدا را همه کاره عالم مي دانيم و اصلاً هيچ کاري را از خداوند نمي بينيم! درحاليکه خداوند مي فرمايد: « و ما من دابّة في الارض الّا علي الله رزقها»(هود/6). يعني«هيچ جنبنده اي در زمين نيست مگر اينکه روزي او بر خداست»

ایشان در ادامه علت ترس و وحشت ما از گرانی ها را این گونه بیان کردند:  همينکه کفار غرب ما را تحريمي مي کنند، وحشت مي کنيم. و خودمان بدتر از کفار دست به احتکار و گران فروشي مي زنيم. خيال مي کنيم که روزي دهنده آمريکاست. همه اينها ناشي از اعتقاد غلط است. ما بايد باور کنيم که «و ما بکم من نعمةٍ فمن الله»(نحل/53). يعني«آنچه از نعمت ها داريد، همه از سوي خداست». ولي در گفتار خود، اصطلاح «دود چراغ خوردن» را بکار مي بريم! درحاليکه اين همان فکر قاروني است که گفت: «انما اوتيته علي علم عندي»(قصص/78). يعني«اين ثروت را بوسيله دانشي که نزد من است بدست آورده ام!»

 

 

امام جمعه ی خمام در ادامه با اشاره به روز اول محرم و ایام عزاداری اباعبدالله علیه السلام، این ماه را دارای دو جنبه متفاوت دانستند و اضافه کردند: در اولين روز از ماه محرم قرار داريم که از يک طرف ماه حزن و اندوه و عزاي اهل بيت(عليهم السلام) است و از طرفي ديگر ماه عزت آفريني اباعبدالله(عليه السلام) و خاندان و اصحابشان مي باشد. و ما شيعيان موظفيم که هردو جنبه اين ماه را حفظ کنيم. يعني هم به دستور ائمه معصومين(عليهم السلام) و به تبعيت از اهل بيت پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) مجالس عزا و ماتم برپا کنيم و هم مانند اباعبدالله(عليه السلام) و اصحابش در مقابل حاکمان ظالم دنيا، عزتمندانه بايستيم؛ و در جهت حفظ اسلام تا پاي جان مقاومت کنيم.

 

 

خطیب نماز جمعه ی خمام با اشاره به آغاز هفته ی بسیج در 30 آبان ماه ، بسیج را دارای ظرفیتی دانستند که بتواند صفات اصحاب اباعبدالله را در خود متجلی کندو ادامه دادند:  بسيج يادگار امام راحل است که در همان اولين سال پيروزي انقلاب يعني پنجم آذرماه سال 58 به منظور مقابله با تهديدات نظامي دشمنان اسلام و جلوگيري از حمله احتمالي آنها، دستور تأسيس آن را صادر کرد و قدرت ملت را در سايه آن متحد نمود؛ بطوريکه دشمنان اعتراف کرده اند:«با قدرتي که در بسيج نهفته است، مي تواند با تمام ارتش هاي کلاسيک دنيا مقابله کند».

مقام معظم رهبري فرمودند: «بسيج، حقيقتي شبيه افسانه هاست که براي جوانان ما شورآفرين و براي دوستان ما اميدآفرين و براي دشمنان ما بيم آفرين است».

ایشان در پایان با اشاره به اعتقاد عده ای مبنی بر سازگار نبودن کارهای سیاسی و تشکیلاتی با زهد و سیاست و تقوا یاران بزرگ پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را دارای چنین خصوصیتی دانستند و تصریح کردند:  سلمان و ابوذر و عمار، مقداد و ميثم و مالک اشتر، بواسطه مواضع سياسي- اجتماعي و مجاهدتشان  در راه وليّ خدا، مشهور شده اند. زيرا مواضع صحيح آنها و حضور مؤثرشان در صحنه هاي حساس، بسيار تعيين کننده بوده و حرکت کلان جامعه را هدايت مي کرده است. بنابراين بزرگترين عبادت، حضور به موقع و مؤثر و جهادگونه در جايي است که دين خدا نياز دارد. در مقابل، کساني هم که مذمت شده اند، به خاطر فسق و فجور و شرب خمرشان نبوده است؛ بلکه بخاطر عدم حضورشان در آنجايي بوده که لازم بود حاضر شوند.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads