کد خبر: 12013 - تاریخ: جمعه، 16 نوامبر 2012 - 11:10

فرماندار رودسر خبر داد

ایجاد عسلویه بزرگ‌تر در رودسر

فرماندار رودسر گفت: با احداث سایت نفتی خزر در رودسر و اشتغال 100 هزار نفر در آن، عسلویه‌ای جدید و بزرگ‌تر در این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: رضا دوست‌جلالی احداث سایت نفتی رودسر را موجب ایجاد یک عسلویه جدید و بزرگ دانست و اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این پروژه بزرگ در رودسر طی 10 سال آینده شاهد جذب 50 تا 100 هزار نفر از نیروی کار خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در زمینه پیشبرد سایت نفتی خزر در رودسر ابراز کرد: پس از کلنگ‌زنی این طرح بزرگ ملی با حضور وزیر نفت، کارهای مربوطه با سرعت در زمینه تملک و برآورد هزینه‌های آزاد سازی محوطه و پیاده‌سازی عوامل اجرایی با هماهنگی مسئولان استانی و کشوری انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: 286 هکتار زمین که بخشی در تملک مردم و بخشی در تملک منابع طبیعی بود در حوزه سایت نفتی خزر قرار دارد که در گذشته بدون صدور پروانه ساخت برای این پروژه بزرگ ملی اختصاص داده شده بود.

وی با بیان اینکه اکنون 80 هکتار از زمین‌های مربوط به منابع طبیعی در اختیار پیمانکار طرح قرار گرفته تا با استقرار کانتینرهای مربوطه مقدمات اجرای سایت نفتی فراهم شود، ابراز کرد: دو وظیفه شهرستانی و استانی برای تسریع این سایت وجود داشته است.

این مسئول، در اختیار قرار دادن انشعابات آب و برق و گاز و مخابرات و … را از وظایف شهرستانی در سایت نفتی ذکر کرد و گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره‌های ذی‌ربط و شرکت نفت برای نیازمندی‌های طرفین و اعتبارات لازم توافقاتی حاصل شد که در یک ماه آینده مسئله انشعابات به نتیجه می‌رسد.

دوست‌جلالی با اشاره به مسئله اداری فعالیت شرکت نفت و اختصاص ساختمان اداری بیان کرد: برای پیگیری کارهای اداری شرکت با دستور استاندار ساختمان مربوط به فرمانداری با 5 هزار متر زمین در کنار ساحل تحویل شرکت نفت شد تا کارهای اجرایی و اداری در آن ساماندهی شود.

وی درباره موانع پیش روی طرح موضوع مالکان برخی از زمین‌های موجود در طرح سایت نفتی، خاطرنشان کرد: به غیر از 80 هکتار که به مسئولان سایت نفتی تحویل داده شده، حدود 80 هکتار دیگر از زمین‌های موجود در تملک افراد و نهادهایی نظیر مجتمع کوثر بنیاد شهید، اداره اموال و املاک و اشخاص حقیقی قرار دارد که برای برطرف شدن این مسئله جلسه‌ای با حضور مالکان حقیقی و حقوقی و رسیدن به توافقی مبنی بر امانت شش ماهه این زمین‌ به استانداری برگزار شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه برگزاری جلسه مذکور، مقرر شده 80 هکتار زمین از طرف استانداری به صورت رایگان در اختیار شرکت نفت قرار گیرد و استانداری با استفاده از اختیارت خود زمین معوض به مالکان در مناطق دیگر با نظر کارشناسان فنی و دادگستری و… دهد که حدود یک ماه است زمین موصوف نیز در اختیار شرکت نفت قرار داده شده است.

فرماندار رودسر درباره اعتبارات اجرایی طرح سایت نفتی اذعان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با استاندار و نماینده شهرستان و وزیر نفت برگزار شد از طرف استانداری حدود 20 میلیارد تومان برای سایت نفتی اختصاص داده شد که برای تملک و پیشبرد تاسیسات اداری سایت بوده است.

وی به زمین‌های مسکونی اطراف سایت نفتی رودسر و معضل پیش روی آن اشاره کرد و افزود: تنها مشکلی که اکنون پیش روی این پروژه قرار دارد و ما به استاندار قول برطرف کردن آن را داده‌ایم، مسئله 200 هکتار از زمین‌های در دست مردم روستای مجاور است که جزو نیازمندی‌های شرکت نفت محسوب می‌شود و تصمیم گرفته شده تا از طریق کمیسیون ماده 9 نامه‌ای به دادستانی ارسال شود که این زمین در اختیار شرکت نفت قرار گیرد و با انجام سه ماه کارشناسی، حق و حقوق طرفین داده و رضایت آنها جلب شود.

دوست‌جلالی به اهمیت و گستردگی پروژه سایت نفتی خزر در رودسر و میزان اشتغال پیش‌بینی شده در بازه زمانی آن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی پروژه و اولویت‌بندی آن از طرف شرکت نفت، به هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان و حدود هشت یا 9 سال زمان برای کسب نتیجه و آماده‌سازی پروژه و تاسیسات زمان نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در دو و یا سه سال اولیه حدود 5 هزار نفر و در مدت 10 ساله بهره‌برداری از سایت نفتی خزر تعداد 50 هزار نفر و با در نظر گرفتن شغل‌های جانبی حدود 100 هزار نفر نیروی کار جذب می‌شوند که در واقع یک عسلویه جدید و یا بزرگ‌تر از عسلویه را در منطقه رودسر خواهیم داشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads