کد خبر: 119915 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 سپتامبر 2016 - 14:23

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

راه‌اندازی مرکز حمایتی کودکان خیابانی در رشت

مدیرکل بهزیستی گیلان از راه‌اندازی مرکز حمایتی کودکان کار و خیابانی با همکاری شهرداری در شهر رشت خبر داد.

به گزارش خوبان، محمدرضا پارسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود کودکان کار در جامعه اظهار کرد: امسال تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز حمایتی کودکان کار و خیابانی را با شهرداری رشت منعقد کردیم.

وی، انعقاد تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز حمایتی کودکان کار و خیابانی را در راستای ساماندهی آسیب‌دیدگان و متکدیان در شهر رشت عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه به راه‌اندازی نخستین نمایشگاه دائمی اعتیاد در استان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه مذکور با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در سازمان بهزیستی استان راه‌اندازی شده است.

پارسی با بیان اینکه یکی از افتخارهای سازمان بهزیستی تعقیب ایفای حق معلولان است، تصریح کرد: یک مرحله از طرح قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و با تصویب کامل آن تحولی بزرگ برای خدمات‌رسانی به معلولان در حوزه رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

وی، 32 هزار نفر معلول را زیر پوشش سازمان بهزیستی گیلان خواند و بیان کرد: با اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها توانستیم معلولان در مناطق مختلف استان را شناسایی کنیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان به شناسایی 44 هزار نفر معلول در استان اشاره کرد و گفت: صددرصد معلولان در روستاهای گیلان زیر پوشش بهزیستی هستند.

پارسی با اشاره به نارسا بودن پرونده معلولان در گیلان، خاطرنشان کرد: تمام پرونده معلولان گیلان در حال بازبینی است و پس از آن منجر به صدور کارت بین‌المللی تشخیص معلولیت می‌شود.

وی، اجرای طرح مذکور را از سال 94 عنوان کرد و یادآور شد: امکانات خوبی برای معلولان در گیلان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین با بیان اینکه نخستین مرکز اقامت موقت کودکان اوتیسم در سال 94 در استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم نخستین مرکز معلولان کم‌توان ذهنی کودکان بی‌سرپرست را در گیلان راه‌اندازی کنیم.

پارسی از رشد بیش از 40 درصدی ارائه خدمات کم‌توان پزشکی و وسایل کم‌توان پزشکی به معلولان در گیلان خبر داد و بیان کرد: مرکز کودکان کم‌توان ذهنی در آستانه‌اشرفیه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/621


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads