کد خبر: 119798 - تاریخ: دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 - 14:51

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

لزوم تشکیل صنف مستقل چاپخانه داران/ حمایت دولت از فعالان عرصه چاپ ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تاریخ پیدایش و گسترش صنعت چاپ در دنیا و کشور، گفت: نقش چاپ در زندگی مردم بسیار حایز اهمیت است و باید حمایت هایی از این قشر از سوی دولت صورت بگیرد

به گزارش خوبان، فیرزو فاضلی در دومین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ گیلان که با حضور جمع کثیری از فعالان چاپ استان در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد، اظهار کرد: دومین سالی است که همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان برگزار می شود.

وی افزود: در جلساتی که با این عزیزان داشتیم معضلات آنان بیان شد و به جمع بندی مسایل صنعت چاپ استان رسیدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تاریخ  پیدایش و گسترش صنعت چاپ در دنیا و کشور، گفت: نقش چاپ در زندگی مردم بسیار حایز اهمیت است و باید حمایت هایی از این قشر از سوی دولت صورت بگیرد.

فاضلی با اشاره به مشکلات چاپخانه داران استان گیلان، گفت: کمبود امکانات برای فعالان صنعت چاپ و بالا بودن هزینه چاپ عمده مشکلات چاپخانه داران گیلان است.

وی افزود: بازنگری حوزه های چاپ، برگزاری کلاس های آموزشی برای فعالان چاپ، محدود کردن صدور مجوز چاپخانه با توجه به حجم چاپخانه های استان از مواردی است که باید به آنها توجه شود.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود اختصاص اعتبارات به چاپخانه داران را مهم عنوان کرد و افزود: به جهت نو کردن صنعت چاپ در گیلان و بروز سازی این صنعت باید اعتباراتی به چاپخانه داران اختصاص یابد.

وی در پایان تصریح کرد: تاکید چاپخانه داران گیلان تشکیل صنف مستقلی برای فعالین این عرصه در استان است که این موضوع باید با تعامل پیگیری شود.

 

انتهای پیام/4456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads