کد خبر: 119782 - تاریخ: دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 - 09:46

نیکفر بیان کرد:

لزوم دقت در واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذاران خارجی

نیکفر تصریح کرد:سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واگذاری‌ها،بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خوبان، سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی‌وگردشگری مجلس با اشاره به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به خارجی‌ها از سویی فرصت و از سویی تهدید به‌حساب می‌آید، تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی باید در واگذاری بناهای تاریخی نهایت دقت را به خرج دهد تا از تخریب یا از بین رفتن بناها جلوگیری شود.

ذبیح الله نیکفر با اشاره به عزم جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای واگذاری بناهای تاریخی به خارجی‌ها،اظهار کرد:در نگاه اول این اقدام فرصتی در راستای احیای بناهای تاریخی و بهره‌برداری مناسب از آثار تاریخی است که شاید هم اکنون به دلیل مرمت نشدن مورد استفاده و بازدید عموم قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به امور اقتصادی صرفا نگاه درآمدزایی دارند لذا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در واگذاری بناهای تاریخی نهایت دقت را به خرج دهد تا از تخریب یا از بین رفتن بناها جلوگیری شود،افزود:از این رو می‌توان اذعان کرد اجرای چنین طرحی از سویی تهدید و از سوی دیگر فرصت تلقی می شود.

وی با بیان اینکه باید با تدوین سازوکار مناسب از سودجویی برخی افراد و سرمایه‌گذاران از اماکن تاریخی جلوگیری شود، ادامه داد: در این میان حفظ کاربری بناهای تاریخی اهمیت دوچندان دارد که به هیچ عنوان نباید از آن غفلت کرد؛ از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بعد از واگذاری بناها نظارت جدی و مستمری داشته باشد.

نیکفر تصریح کرد:سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واگذاری‌ها،بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی،گفت: آثار و بناهای تاریخی، نشاندهنده هویت و تاریخ گذشته مردم سرزمین کهنی مانند ایران باید حفظ شود؛ از این رو نباید از هیچ اقدامی در راستای حفظ و نگهداری دریغ کرد.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads