کد خبر: 119780 - تاریخ: دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 - 09:27

حسین شریعتمداری؛

سردار سلیمانی دست قدرتمند مالک‌اشتر است که از آستین علی زمان بیرون آمده است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: داستان پرماجرای این روزهای ما از هنگامی آغاز شد که برخی از مسئولان، آمریکا را از جایگاه شیطان بزرگ به جایگاه رقیب سیاسی منتقل کردند.

به گزارش خوبان، همایش «خسارت محض» با موضوع توقف روند امضای برجام‌های بعدی عصر دیروز (یکشنبه) با حضور کارشناسان و جمعی از مسئولان و نیز دانشجویان دانشگاه‌های کشور برگزار شد.
این همایش به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و جمعی از اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در محل حوزه هنری سوره برگزار شد.
دست قدرتمند مالک اشتر
در این همایش حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان طی سخنانی گفت: داستان پرماجرای این روزهای ما از هنگامی آغاز شد که برخی از مسئولان، آمریکا را از جایگاه شیطان بزرگ و دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب به جایگاه رقیب سیاسی منتقل کردند. شیطان قابل اعتماد نیست ولی هنگامی که به رقیب سیاسی تبدیل شد، می‌توان به وی اعتماد کرد و با او به مذاکره نشست!
دوستانمان توصیه اکید و عالمانه حضرت امام(ره) را که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، فراموش کردند و از آنجا که نظر امام راحل(ره) سکه رایج همه دوران‌هاست و فراموش‌شدنی نیست، در مقابل آن سکه تقلبی ضرب کردند که امام هم مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود. و نهیب امام حسین(ع) بر عمر سعد را که ترجمان همان مرگ بر آمریکاست، دعوت به مذاکره دانستند و گفتند پیام عاشورا مذاکره است! و عجب آن که از حضرت ابوالفضل العباس(ع) الگو نگرفتند که دست رد بر سینه شمر زده و اردوگاه حسین‌بن‌علی علیه‌السلام را به رفاقت با عمربن سعد ترک نکرده بود.
شریعتمداری گفت؛ وقتی در دل خود گوشه‌ای هم برای شیطان باز کردی و او را به خلوت خود راه دادی، دیگر صاحب دل خود نیستی، اگرچه ادعای صاحبدلی! داشته باشی!
مدیر مسئول کیهان با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید برای یک انسان دو قلب قرار نداده‌ایم، گفت؛ اگر یکدله نباشیم، صد دله می‌شویم و به قول قاآنی؛
رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن
یا ز جانان یا ز جان باید که دل برداشتن
شریعتمداری در ادامه سخنان کوتاه و چند دقیقه‌ای خود گفت؛ این روزها آمریکا، ناامید از حمله نظامی و دست‌خالی از تلاشی که برای کاهش اقتدار منطقه‌ای ما تدارک دیده بود مقابله با ایران اسلامی را در ترفند موسوم به «غرق مصنوعی» دنبال می‌کند، این ترفند به گونه‌ای فیزیکی در زندان‌های گوانتانامو، ابوغریب و بگرام به‌کار گرفته شده بود. در این ترفند طرف مقابل را در حالتی از غرق مصنوعی قرار می‌دهند و او که احساس می‌کند در حال غرق شدن است، به طور طبیعی برای نجات خود به هر دستاویزی چنگ می‌زند. آمریکا با کلاه گشادی که در توافق وین و برجام بر سرمان گذاشت، حالتی از غرق مصنوعی ایجاد کرد. تصور دولتمردان این بود که با برجام به فتح‌الفتوح و آفتاب تابان دست یافته‌اند و با افتخار می‌گفتند؛ مفهوم این توافق آن است که قدرت‌های بزرگ جهانی در مقابل ما تسلیم شده‌اند! اما این تب تند خیلی زودتر از آن که انتظار می‌رفت،‌ به «عرق سرد» تبدیل شد و دست‌اندرکاران هسته‌ای به اعتراف نشستند که دستاورد آن تقریبا هیچ بوده است! و تحریم‌ها  فقط روی کاغذ لغو شده، مبادلات بانکی کماکان در ممنوعیت است و…
مدیرمسئول کیهان گفت؛ این همان حالت غرق مصنوعی است و حالا دو راه پیش‌روی بوده، یا اینکه از اعتماد به آمریکا دست برداریم و از راه رفته بازگردیم و یا به همان مسیر قبلی ادامه بدهیم. دولتمردان متأسفانه راه دوم را برگزیدند و در نتیجه، ترفند غرق مصنوعی دشمن را کامل کردند.
شریعتمداری گفت؛ در این حالت آمریکایی‌ها معاهده FATF را به عنوان دستاویزی که می‌تواند ما را از غرقاب برجام نجات بدهد پیش رویمان گذاشتند و گفتند اگر می‌خواهید تبادلات بانکی صورت بپذیرد باید FATF  را بپذیرید، یعنی به خودتحریمی دست بزنید و امتیازات بیشتری بدهید.
مدیرمسئول کیهان گفت؛ با پذیرش FATF  اولا؛ باید تعریف خود از گروه‌های تروریستی را با تعریف آمریکایی‌ها یکسان کنیم و ثانیا؛ تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنها قرار دهیم. آمریکایی‌ها سپاه‌پاسداران، قرارگاه خاتم، نیروی قدس، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حتی صدا و سیمای کشورمان را مصداق تروریسم یا حامیان تروریسم می‌دانند و ما با پذیرش FATF  بایستی تمامی این مراکز و نهضت‌ها را با دست خود تحریم کنیم. یعنی در یک کلمه از اقتدار نظامی خود در داخل کشور و منطقه دست بکشیم. در این حالت بدیهی است که خروجی FATF ورودی داعش خواهد بود. چرا داعش؟ برای اینکه در این حالت به اندازه‌ای ضعیف می‌شویم که آمریکا نیازی ندارد خود دست به حمله نظامی بزند.
مدیرمسئول کیهان گفت؛ وحشت آمریکا از مداخله نظامی در ایران فقط به فقط به خاطر توان نظامی و نیروهای جان برکف ماست. که سردار قاسم سلیمانی، الگوی برجسته آن است. وی افزود؛ سردار سلیمانی دست قدرتمند مالک اشتر است که از آستین علی زمان بیرون آمده و مشت آهنین نظام بر سر خوارج و تکفیری‌های وحشی است.
شریعتمداری  در ادامه گفت؛ ورود دولت به مذاکرات، نه  فقط ورود مقتدرانه‌ای نبود، بلکه به گونه‌ای، حقیرانه و دور از شأن مردم و نظام ایران اسلامی نیز بود. در حالی که تیم مذاکره‌کننده به مأموریت می‌رفت، اعلام کردند که خزانه خالی است و آن دیگری گفت؛ آمریکا با یک بمب می‌تواند تمامی تأسیسات نظامی ما را از بین ببرد. در این حالت طبیعی است که رادیو فرانسه با وقاحت آمیخته به خوشحالی بگوید؛ «روحانی، فروشنده بدهکاری است که خود را ناگزیر از فروش منافع ملی کشورش می‌داند»! و توصیه کند که «هرچه در انجام توافق صبر بیشتری داشته باشیم وضعیت این فروشنده دشوارتر و در نتیجه قیمت فروش پائین‌تر خواهد آمد».
مدیرمسئول کیهان در خاتمه گفت؛ شرایط امروز بسیار خطیر است اما به هیچوجه خطرناک نیست، چرا که همه مؤلفه‌ها از اقتدار ما حکایت دارند و به قول حضرت آقا این ترفندها تاکنون  و طی سی و چند سال گذشته، همواره  نقش میکروب را بازی کرده‌اند که هنگام ورود به بدنه نظام برای فلج کردن آمده بودند ولی بر اثر مقاومت ما تضعیف شده و به واکسن تبدیل شده‌اند.
درس نگرفتن از برجام خیانت است
به گزارش فارس در ادامه این همایش، سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: دولت نباید با همه بندهای موجود در برجام موافقت می‌کرد و در این خصوص به آنها توصیه‌هایی نیز صورت گرفت اما باز تعهدات را قبول و به طرف مقابل اعتماد کرد و امروز نتیجه‌اش را می‌بینند. به گفته این کارشناس مسائل سیاسی برجام دارای دو هدف افزایش درآمد نفتی و رفع محدودیت‌های بانکی بوده که هیچ یک از این دو هدف محقق نشده است.
وی به قرارداد IPC اشاره و تصریح کرد: هر عاقلی که قرارداد IPC را مطالعه می‌کند می‌داند که به ضرر کشور است اما این باجی است که به شرکت‌های غربی برای امضا شدن برجام داده شده است.  رئیس‌کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی وزارت نفت تصریح کرد که ما می‌دانستیم لابی نفت در دنیا موثر است، بنابراین آنرا فعال کردیم تا برجام امضا شود.  جبرائیلی ادامه داد: آقای دکتر صالحی زمانی تصریح فرمودند که ما به اندازه سه سد بزرگ برای تاسیسات هسته‌ای هزینه کردیم ما می‌گوییم اگر شما از برجام درس گرفته باشید این هزینه ارزش دارد. اما اگر همچنان تصور دارید که با مذاکره با دشمن می‌توان تحریم‌ها را برداشت خیر. امروز اگر از تجربه برجام درس بگیرید هزینه تاسیسات هسته‌ای به اندازه ساختن سه سد بزرگ ارزش دارد.  وی با تاکید بر اینکه برجام جهالت بود گفت: تجربه نگرفتن از برجام خیانت است. شما اگر از این تجربه‌ای که ادعا داشتید «بلدید» تصور دیگری پیدا نکرده‌اید و از این نتیجه درس نگیرید در حال انجام خیانت به کشور هستید.
این قراردادها سرمایه نمی‌آورد بلکه می‌برد!
همچنین مسعود درخشان عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار داشت: نه مرکز پژوهش‌های مجلس، نه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری جلسه‌ای در این باره برگزار نکرده و درباره IPC از منظر مصالح کلان ملی اعلام موضع نکردند؛ شاید هم جلسات کارشناسی برگزار کرده‌اند، اما محرمانه بوده است، در حالی که باید صاحب‌نظران را در جریان مواضع خود قرار دهند.
درخشان با تأکید بر اینکه منتقدان IPC مخالف ورود سرمایه به کشور نیستند، تصریح کرد: ما می‌پرسیم آیا می‌دانید که با ورود شرکت‌های خارجی به صنعت نفت کشور در چارچوب IPC چقدر سرمایه از ایران خارج خواهد شد؟ آیا درباره یکی از این میادین کارشناسی کرده‌اید که چقدر طرف خارجی با خود سرمایه آورده و چقدر با خود می‌برد؟ ما ناراحت آوردن سرمایه نیستیم بلکه نگران بردن آن هستیم. سرمایه‌ای که متعلق به نسل‌های بعد فرزندانمان است.
اقتصاد مذاکراتی
به جای مقاومتی
حجت‌الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در این همایش گفت: یک دیدگاه در این کشور متأسفانه اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد و راه‌حل مشکلات را جای دیگری می‌بیند و اقتصاد مذاکراتی سال‌هاست که به عنوان رقیب اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: تمام مذاکراتی که منجر به برجام، IPC و FATF و قراردادهای دیگری شد که ما از آن خبر نداریم، عمدتاً به بهانه مسائل اقتصادی مطرح می‌شود که البته ما این بهانه‌ را نمی‌پذیریم.
این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد بهانه رفع تحریم‌ها دلیلی است برای مذاکرات دیگری که قرار است انجام شود، رئیس‌جمهور بعد از برجام گفت که «طومار تحریم‌ها در هم پیچیده است و تمام تحریم‌های اقتصادی لغو خواهد شد»، ولی بعد از آن از روحانی می‌شنویم باید به دولت اجازه داده شود تا روی مسائل دیگر نیز مذاکره کنیم.
نفوذ برای ایجاد
شکاف اجتماعی
رضا روستا آزاد استاد دانشگاه صنعتی‌شریف هم با تأکید بر ایجاد شکاف در پروژه نفوذ بین اقشار اجتماعی جامعه، خاطرنشان کرد: در این پروژه اتفاقی که می‌افتد این است که بخش پیش‌رو و نوک پیکان را در جامعه مشخص می‌کنند، مثلاً در عراق بعد از حضور آمریکا در آنجا نزدیک به یکصد نفر از دانشمندان هسته‌ای را کشتند. مگر ما چند نیرو مثل شهید شهریاری در کشور داریم، اگر این چنین اندیشمندانی از کشور گرفته شود، چیزی نمی‌ماند.
روستا آزاد اضافه کرد: در یک جامعه همه به یک اندازه مشارکت در تحقق آمال جامعه ندارند، کسانی هستند که بیشتر از بقیه در اقتدار کشور نقش دارند. وقتی در فضای FATF دو بانک کشور نامه می‌زنند به مجموعه سپاه که حساب خود را ببندید و نماینده مجلسی هم مطرح می‌کند قاعده بازی همین است و سپاه از بانک‌های خودش کارها را انجام دهد، یعنی شکافی بین قسمت پیشرو و به قول آنها رادیکال و بقیه مردم رخ می‌دهد و این دو دستگی در جامعه احساس می‌شود.
گفتنی است حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

منبع : کیهان
انتها یپیام/265

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads