کد خبر: 11974 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 نوامبر 2012 - 17:08

واقعاً آن پشت چه خبر است؟

نگون بخت آن پدری که بخواهد در این شرایط برای دخترش جهیزیه بخرد. نگون بخت آن دانشجویی که پول جمع کرده تا لب تاب بخرد.

به گزارش خوبان به نقل از شاهد شمال: طی یک ماه گذشته، مسئولان سازمان حمایت و گمرک، با ابلاغ بخشنامه ها و انجام مصاحبه های پی در پی و بعضاً ضد و نقیض درباره ممنوعیت واردات یا صادرات فهرستی از کالاها، بازارهای لوازم خانگی، خودرو، تلفن همراه، رایانه و ماشینهای اداری را به شدت دچار بی ثباتی کرده ا ند. با ابلاغ هر بخشنامه، ارزش دارایی عده معدودی افزایش و قدرت خرید اکثریت مردم، کاهش یافته است.

نگون بخت آن پدری که بخواهد در این شرایط برای دخترش جهیزیه بخرد. نگون بخت آن دانشجویی که پول جمع کرده تا لپ تاپ بخرد. نگون بخت ملت ایران که در این وانفسای ایستادگی در برابرتحریم، گرفتار این مسئولان بی کفایت شده اند.

برای یک فعال اقتصادی، اعم از بخش تولید کالا یا خدمات، هیچ چیز بدتر از بی ثباتی نیست. تورم، رکود، تحریم، حتی بمباران تاسیسات، هر کدام چاره دارند اما بی ثباتی و نااطمینانی چاره ای ندارد جز توقف فعالیت. وقتی رفتار دولت، غیر قابل پیش بینی است و دایم بخشنامه های متناقص  صادر می کند و علامت های ضد و نقیض به بازار می دهد، چندان هم نمی توان فعالان بخش خصوصی را بخاطر احتکار و توقیف عرضه کالاها و خدماتشان، سرزش کرد.

باید پرسید واقعاً آن پشت چه خبراست؟
آیا تیم اقتصادی دولت نمی داند با این بخشنامه های ضد و نقیض، تیشه به ریشه ثبات و امنیت اقتصادی می زند؟
آیا نمی داند با این تغییرات پی در پی در مقررات تجارت خارجی، رانت اطلاعاتی بسیار بزرگی تولید می کند؟
آیا تیم اقتصادی دولت این روزها، لختی تامل نمی کند و به پشت سر خود نگاه نمی کند تا ببنید چه بلایی بر سر ملت و اقتصاد ایران آورده است؟

واژه بی کفایتی به تنهایی برای توصیف رفتار این روزهای دولت کافی نیست چرا که اگر قرار بود عمداً به اقتصاد ایران ضربه زده شود، شاید به این شدت و دقت و تاثیر کسی نمی توانست چنین کاری کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads