کد خبر: 11970 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 نوامبر 2012 - 16:45

ساکنان نوار غزه در انتظار پاسخ مرسی به درخواست حماس

پس از حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی جنبش مقاومت فلسطین حماس از کشورهای عربی به ویژه مصر تقاضا کرد هر گونه رابطه تل آویو را قطع کنند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر : “ایهاب الغصین” سخنگوی دولت منتخب فلسطین در گفتگو با شبکه دولتی تلویزیون مصر  حمله صهیونیست ها به غزه را آزمون بزرگ برای کشورهای انقلابی دانست و خواستار قطع ارتباط کامل کشورهای عربی بویژه مصر با رژیم صهیونیستی شد.

وی همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه رفح به صورت کامل شد تا در واکنش به جنایات در غزه افراد و کالاها به راحتی بتوانند وارد غزه شوند.

الغصین  با اشاره به اینکه کابینه رژیم صهیونیستی از طریق این حمله به دنبال تحقق دستاوردهای انتخاباتی قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی است، از کشورهای عربی بویژه مصر خواست برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. وی این حمله را آزمایش حقیقی و بزرگ برای کشورهای انقلابی عربی و بویژه مصر دانست.

وی با استقبال از اقدام مصر برای احضار سفیرش از تل آویو، این اقدام را ناکافی دانست. وی همچنین خواستار بازگشایی رفح به صورت دائمی و کامل به روی افراد و کالاها شد و تاکید کرد: مصر باید روابط دیپلماتیک خود را با تل‌آویو به صورت کامل قطع کند.

الغصین همچنین بی تفاوتی شورای امنیت و عدم اتخاذ موضعی مناسب در قبال تجاوز به غزه را محکوم کرد و گفت که این شورا فقط برای نگرانی نسبت به اسرائیل تشکیل جلسه داد و این متاسفانه چیزی است که ما به آن عادت کرده‌ایم.

این مقام حماس از حمایتهای آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: این اقدامات آمریکا برای ما عادی شده و ما از واشنگتن می خواهیم که این رفتار ظالمانه را متوقف کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads