کد خبر: 11951 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 نوامبر 2012 - 13:50

حمید حبشی در ویدئو کنفرانس دانشگاه آزاد رشت:

86 درصد ازدواج‌های عاشقانه نافرجام است

طبق تحقیقات دانشکده شهید بهشتی تهران، 86 درصد ازدواج‌های عاشقانه و عشق‌محور نافرجام شده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حمید حبشی به صورت ویدئو کنفرانس در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در همایش «نکته‌های عسلی برای ازدواج موفقیت‌آمیز»، اظهار کرد: موفقیت در زندگی طبق بروز دیدگاه‌های مثبت یا منفی فرد در زندگی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نگرش‌های منفی آثار بدی در زندگی انسان دارند، افزود: موفقیت در یک ازدواج به برداشت‌ها و گذاشت‌های فرد وابسته است به طوری که اگر فرد برای بهره بردن از زندگی ازدواج کند نتیجه مطلوب نیست اما اگر برای تامین کردن زندگی خود ازدواج کند موفق‌تر می‌شود.

مشاور برتر کشور با بیان اینکه نگاه برخی از جوانان به تشکیل زندگی مشترک رسیدن به نعمت اما بدون زحمت است، خاطرنشان کرد: افرادی که چنین دیدگاهی دارند از ازدواج و تشکیل خانواده در هراس هستند.

وی داشتن این نوع نگاه به زندگی را موجب ساقط شدن از خوشبختی خواند و افزود: زندگی مشترک جای رکود و لمیدن نیست بلکه فرصت مناسبی برای رشد و ارتقا است.

حبشی با تصریح بر اینکه نگاه زوجین به زندگی نباید مصرف‌محور باشد، اذعان کرد: هدف از زندگی مشترک باید تولید و ایجاد باشد.

وی با اشاره به اینکه برای پایه‌ریزی یک ازدواج موفق نیازمند شاخصه‌هایی هستیم، تصریح کرد: درگیر شدن احساسات با عشق ما را از توجه به این شاخصه‌ها دور می‌کند.

این استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه طبق تحقیقات دانشکده شهید بهشتی تهران 86 درصد ازدواج‌های عاشقانه و عشق‌محور نافرجام شده‌اند، اذعان کرد: توجه به سن ازدواج و سن طرف مقابل، زیبایی، اشتغال و اقتصاد، میزان مهر و انس، سطح خانواده‌ها، فرهنگ‌ها، اخلاق و ایمان، عقیده‌ها و … می‌تواند از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای یک انتخاب موفقیت‌آمیز باشند.

وی قدرت فائق آمدن بر مشکلات زندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های ازدواج در دختران خواند و گفت: دخترانی که با سن کم ازدواج می‌کنند باید آموزش تحمل در زندگی و فایق آمدن بر مشکلات را بگذرانند.

حبشی از خانواده‌ها خواست تا با مطالعه و شناخت بیشتر از محیط و فرزندانشان آنها را در یک انتخاب درست یاری کنند.

مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز هدف از برگزاری همایش مذکور را آشنایی هر چه بیشتر جوانان در انتخاب معیارهای مناسب برای تشکیل یک زندگی مشترک عنوان کرد.

سمیه علیپور با بیان اینکه ازدواج آسان، آگاهانه و به‌هنگام در دوران دانشجویی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای جوانان این مرز و بوم است، افزود: به همین منظور دفتر نهاد رهبری برای حمایت از امر ازدواج هر سال اقدام به برگزاری مراسم جشن ازدواج دانشجویی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس در همایش مذکور ابراز کرد: حضور فیزیکی اساتید برجسته در دانشگاه‌ها با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است که از این طریق در صرف بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads