کد خبر: 11937 - تاریخ: چهارشنبه، 14 نوامبر 2012 - 23:38

تجلیل از خادمان و حامیان کتاب و کتابخوانی استان گیلان

در این مراسم از سید فخرالدین حسینی بخشدار خمام از سوی استاندار گیلان به پاس حمایت هایش از کتاب و کتاب خوانی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خوبان، بیستمین همایش تجلیل از خادمان و حامیان کتاب و کتابخوانی استان گیلان طی مراسم خاصی با حضور معاون توسعه کتابخانه های کشور و مدیر کل کتابخانه های گیلان روز دوشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت برگزار شد.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه امسال برای اولین بار واژه کتابدار در تقویم رسمی کشور اضافه شده است، افزود: گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و کتابدار به روز و هفته محدود نمی‌شود و کتابداران باید به روز کردن کتابخانه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مجدالدین معلمی، با تاکید بر اینکه تمام خلا موجود در کتابخانه ها را نیز نمی توان به عهده دولت گذاشت، گفت: دعوت از خیران توسط کتابداران و مسوولان کتابخانه ها می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی افزود: وضعیت کتابخانه های کشور پس از انقلاب پنج برابر و در دولت نهم و دهم به دوبرابر ارتقا یافته است که البته نباید به این موضوع بسنده کرد.

معلمی همچنین یادآور شد: بهره‌برداری سریع تر کتابخانه مرکزی رشت موجب افزایش سرانه کتابخوانی و مطالعه در گیلان می شود.

معلمی در ادامه اظهار کرد: تاکنون از 90 درصد کتابخانه‌های کشور بازدید شده است و بقیه کتابخانه‌ها نیز تا دو هفته دیگر مورد بازدید قرار می‌گیرند تا طبق شاخص های نقاط ضعف و قوت، به کتابخانه‌ها امتیاز داده ‌شود.

لازم به ذکر است، در این مراسم از سید فخرالدین حسینی بخشدار خمام از سوی استاندار گیلان به پاس حمایت هایش از کتاب و کتاب خوانی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads