کد خبر: 119025 - تاریخ: شنبه، 10 سپتامبر 2016 - 10:55

سرپرست شهرداری لشت‌نشا؛

اجرای طرح معماری و سیمای شهری از برنامه‌های مهم در عمران و آبادانی بخش لشت نشا می باشد

الهی:میدان مرکزی شهر لشت‌نشا که راه مواصلاتی این شهر به تمام مناطق استان است، باید تغییرات هندسی داشته باشد و در این راستا طرحی توسط استانداری گیلان به ما ابلاغ شده که آن را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش خوبان،حنظله الهی اجرای طرح معماری و سیمای شهری این شهر را از برنامه‌های مهم در راستای عمران و آبادانی آن دانست.

وی با بیان اینکه تعدادی طرح‌های مهم در لشت‌نشا برای اجرا وجود دارد، افزود: میدان مرکزی شهر لشت‌نشا که راه مواصلاتی این شهر به تمام مناطق استان است، باید تغییرات هندسی داشته باشد و در این راستا طرحی توسط استانداری گیلان به ما ابلاغ شده که آن را اجرایی می‌کنیم.

سرپرست شهرداری لشت‌نشا شن‌ریزی کوچه، آسفالت معابر و لکه‌گیری را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و گفت:امسال یک سهمیه قیر به شهر لشت‌نشا اختصاص داده شد که طبق برنامه‌ریزی شده، مناطق اولویت‌دار مشمول طرح آسفالت یا روکش آسفالت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه احیای پارک لشت‌نشا در دستور کار وجود دارد،خاطرنشان کرد:این پارک برای گل‌کاری و تجهیزات دیگر آماده‌سازی می‌شود.

الهی، مشکل عمده شهرداری شهر لشت‌نشا را درآمدی دانست و یادآور شد: شهر لشت‌نشا تاکنون ممیزی نشده و مردم برای پرداخت عوارض هر زمان کاری با شهرداری داشته باشند مراجعه می‌کنند و عملاً مانند شهرهایی نظیر رشت فیش‌های عوارضی به درب منازل ارسال نمی‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شهرداری را ممیزی کردن شهر لشت‌نشا ذکر کرد و گفت:با ممیزی کردن شهرداری لشت‌نشا می‌توانیم از محل درآمد عوارض خدمات‌دهی بهتری به مردم داشته باشیم.

سرپرست شهرداری لشت‌نشا درباره سرمایه‌گذاری این شهر،خاطرنشان کرد: از تجربیات شهرداری‌های شهرهای مختلف استان در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی لشت‌نشا را دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دانست و تصریح کرد:شهرداری لشت‌نشا زمین ورزشی، جایگاه CNG و … در اختیار دارد و از توان بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها استفاده می‌کنیم.

الهی هدایت آب‌های سطحی را وظیفه شهرداری عنوان کرد و گفت: دفع فاضلاب از وظایف شهرداری نیست و به آب و فاضلاب مربوط می‌شود اما با توجه به ظرفیت‌های کمی که در اداره‌های دیگر وجود دارد ما در بحث هدایت فاضلاب شهر نیز ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بالغ بر 5هزار متر هدایت و دفع فاضلاب انجام شد، خاطرنشان کرد: برای هدایت و دفع آب‌های سطحی برنامه مطالعاتی داریم که اگر به ثمر برسد می‌توانیم از مدیریت بحران جذب اعتبار داشته باشیم.

سرپرست شهرداری لشت‌نشا با اشاره به وقفی بودن بیشتر اراضی این شهر، یادآور شد: بالغ بر 60 تا 70 درصد املاک لشت‌نشا موقوفی بوده بنابراین تصمیم گرفته شد تا تعاملی بین شهرداری و اداره اوقاف صورت گیرد و مردم بتوانند از ثمرات این موقوفات استفاده کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads