کد خبر: 11883 - تاریخ: چهارشنبه، 14 نوامبر 2012 - 12:00

هیچکدام از وعده‌های دولت در استان گیلان اجرایی نشده است

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد شدید از اینکه وزیر کشور پس از سیل استان گیلان حتی یک‌بار هم به این استان سفر نداشته است، گفت: برای استیضاح وزیر کشور ۳۰ امضا جمع‌آوری شده است.

به گزارش خوبان به نقل از شاهد شمال، حسن تامینی لیچانی در نشست علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: ما نمایندگان قسم یاد کرده‌ایم منافع مردم و نظام را در نظر داشته باشیم و با توجه به مسائلی که در جامعه می‌گذرد امروز باید از مردم عذرخواهی کنیم. این بحث را در دو حیطه استانی و ملی در نطق خود جمع‌بندی خواهم کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نیم‌نگاهی به اطراف خود می‌توانیم دریابیم مشکلات مردم چیست، افزود: امروز مشکلات مردم منازعات سیاسی نیست، بلکه مشکلات مردم بیکاری بوده که امان مردم را بریده است، مشکلات مردم وام‌های بانکی است و مشکلات مردم ندادن وام ازدواج است.

وی ادامه داد: مشکلات مردم موسسات مالی و اعتباری است که تعداد آنها از خواربارفروشی‌های محله همه شما نمایندگان بیشتر است و مردم را به خاک سیاه نشانده است، مشکلات مردم اجاره‌خانه‌های سرسام‌آوری است که هیچگونه نظارتی روی آن صورت نمی‌گیرد.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گرانی‌های سرسام‌آور را که همه مردم با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، دیگر مشکل مردم عنوان کرد و با انتقاد از برخی رفتارهای خود نمایندگان گفت: در بسیاری از مواقع ما قانون وضع می‌کنیم اما به قانون عمل نمی‌کنیم، هیات رئیسه هم در برخی موارد ضعیف عمل می‌کند که نظر من این است که هیات رئیسه استعفا دهد.

تامینی لیچانی با یادآوری اینکه در دوره قبلی نمایندگی خود در مجلس سعی کرد وعده‌ها و قول‌هایی که به مردم داده است را عملی کند، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد به علت وجود مشکلات نتوانستیم برخی وعده‌ها را عملی کنیم، امروز هم بر مشکلات افزوده شده که علت آن را تحریم‌ها عنوان می‌کنند، در حالی که به نظر من این مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بارها درباره آلودگی هوای تهران قول‌هایی را به مردم داده‌ایم، افزود: هیچکدام از این قول‌ها عملی نشده و هرکجا این آلودگی افزایش می‌یابد، مدارس و ادارات را تعطیل می‌کنند، علاوه بر این با وجود مشکل زیرساخت‌های عمرانی تهران باید دعا کنیم در تهران زلزله نیاید.

وی در مورد حوزه انتخابیه خود و استان گیلان گفت: این استان با تمام زیبایی‌هایش و اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی برای توسعه آن انجام داده است اما مورد بی‌مهری دولت واقع شده است به طوری که راه‌آهن این استان به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده، آزادراه تکمیل نشده و مسکن مهر هم افتتاح نشده است.

نماینده مردم رشت مجلس با انتقاد از اینکه هنوز سدهای شفارود، شهربیجار و پل‌رود به بهره‌برداری نرسیده است، یادآور شد: این سدها نیاز استان گیلان است ولی برخی از این پروژه‌ها در حدود  ۲۰ سال است که به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

تامینی لیچانی با بیان اینکه در شرایط کنونی نرخ بیکاری در استان گیلان بسیار بالا است، بیان کرد: قرار بود منطقه آزاد گیلان مشکل بیکاری استان را برطرف کند که این طرح هم بر طرح‌های نیمه‌تمام استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات چایکاران و کشاورزان سیر نزولی داشته است، ادامه داد: شغل اصلی مردم در استان گیلان برنجکاری است، ولی با بی‌توجهی‌های دولت کشاورزان استان به بن‌بست رسیده‌اند و برنجکاران در بدترین شرایط طول دوران برنجکاری خود قرار دارند. متاسفانه در همه زمینه‌ها محصولات کشاورزی افزایش قیمت داشته است و فقط برنج بوده که نه تنها افزایش قیمت نداشته است، بلکه با کاهش قیمت نیز همراه بوده است.

تامینی تصریح کرد: با وجود اینکه رشت از قدمت فراوانی بهره می‌برد اما مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است. طی روزهای گذشته با وجود اینکه در رشت سیل آمد و چندین نفر از هموطنان ما کشته شدند، وزیر کشور حتی به رشت نیامد که از اوضاع باخبر شود. ما هم ۳۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور جمع‌آوری کرده‌ایم. آقای وزیر! تا دیر نشده است به رشت سری بزنید.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه هیچکدام از وعده‌های دولت در استان گیلان اجرایی نشده است، تصریح کرد: دولت باید با تخصیص اعتبار به پروژه‌ها آنها را عملیاتی کند و این انتظاری است که مردم حوزه انتخابیه بنده از دولت دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads