کد خبر: 118679 - تاریخ: یکشنبه، 4 سپتامبر 2016 - 23:24

رئیس پلیس فتای گیلان:

جرم 57 درصد بزهکاران سایبری گیلان تلگرامی است

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: جرم 57 درصد بزهکاران سایبری در گیلان با استفاده از تلگرام است.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 57 درصد بزهکاران گیلان از تلگرام برای ارتکاب استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال مجموع ورودی پرونده‌ها به پلیس حوزه فتا 30 درصد افزایش داشته است.

وی هتک حیثیت و نشر اکاذیب را با 46درصد بیشترین جرم سایبری در گیلان عنوان کرد و افزود: مزاحمت اینترنتی با 20 درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با 12درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه 8درصد و دیگر جرایم مانند تهدید و اخاذی و … 6درصد، مهم‌ترین جرایم سایبری در استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتای گیلان برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 41درصد و 31درصد با کاهش ذکر کرد.

وی با بیان اینکه کشف پرونده‌های حوزه فتای گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در این راستا 72درصد متهم مرد و 28 درصد زن شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها شد.

محمدخانی ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی و اصل نسبی بودن امنیت در پیام رسان‌های موبایلی را موجب پیشگیری از بروز و ظهور جرایم سایبری دانست.

وی خاطرنشان کرد: روند انگیزشی ارتکاب جرم متهمان شناسایی شده به ترتیب 44درصد ضد اخلاقی، 23 درصد کسب منافع مالی و 18 درصد متفرقه شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی‌ها و 15 درصد انتقام‌جویی بوده است.

رئیس پلیس فتای گیلان 45درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده را دارای تحصیلات دانشگاهی عنوان کرد و متذکر شد: مردم گیلان با افزایش هوشیاری فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/156

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads