کد خبر: 118471 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 سپتامبر 2016 - 20:09

قائم مقام کمیته امداد؛

یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی هدایت افراد مستعد به سمت اشتغالزایی است

خود اتکایی دینی و اعتقادی و نگاهی که کمیته امداد به مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد با یک حرکت مردمی ، امکان حل مساله فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد .

به گزارش خوبان، قائم مقام کمیته امداد کشور در جشن خوداتکایی و اشتغال سه هزار و 700 خانوار از مددجویان گیلانی ضمن تشریح اهداف این نهاد به جایگاه کار و تلاش در زندگی خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و به تبیین راهکارهای ترویج این فرهنگ ارزشمند پرداخت.

به  سید منصور برقعه ای با بیان اینکه یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی هدایت افراد مستعد به سمت اشتغالزایی است افزود:خود اتکایی دینی و اعتقادی و نگاهی که کمیته امداد به مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد با یک حرکت مردمی ، امکان حل مساله فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد .

وی کمیته امداد را به عنوان یک دستگاهی که یادگار امام (ره) است تاکید کرد باید طبق فرمایشات رهبری در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان است  با ارائه‌ی خدمات اجتماعی ، حمایتی ، فرهنگی و معیشتی ، گام‌های اساسی و تکمیلی برداشت .

قائم مقام کمیته امداد کشور با تاکید بر ترویج و توسعه فرهنگ کارو تلاش در بین خانواده های تحت حمایت تصریح کرد : نوع فرصت های شغلی که متمرکز بر مشاغل خرد و خانگی است دارای مؤلفه های خاص خودش بوده که باید در جای خود به عنوان یک پدیده با اهمیت مورد توجه قرار گیرد.

برقعه ای ظرفیت های گیلان را از لحاظ ایجاد اشتغال بسیار منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: حرکت مؤثر ، اراده قوی و اقدام جدی سه رکن اصلی برای ایجاد اشتغال با بهره گیری از ظرفیتهای موجود استانی و منابع طبیعی به شمار می روند که می تواند توفیق بزرگی را در این زمینه در گیلان رقم بزند.

وی پیش نیاز رسیدن به توانمندی را بازسازی درونی افراد دانست و افزود: آثار و برونداد اجتماعی این است که توان انسانی به مرحله ظهور و بروز می رسد.

عضو هیئت امناء کمیته امداد کشور به تاثیر مثبت بسیج ظرفیت های مردمی در جهت کمک به برون رفت از فقر اشاره کرد و گفت : حل مساله فقر تنها با حرکت مردمی ممکن می شود و پرکردن فاصله طبقاتی فقیر و غنی به هیچ وجه از عهده یک دستگاه ، موسسه ، خیریه ، دولت و حکومت ساخته نیست بلکه نیاز است که آمادگی لازم را در مردم ایجاد کنیم  تا مشارکت جدی و بالایی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads