کد خبر: 118468 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 سپتامبر 2016 - 16:48

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در لنگرود :

۹۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند/۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها کم است

طاهر موهبتی گفت:با آغاز طرح تحول سلامت توسط دولت، ۹۶ درصد جمعیت کشور تاکنون تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خوبان ، پیش از ظهر امروز طاهر موهبتی در مراسم افتتاح سالن چندمنظوره ورزشی دانشکده پرستاری و مامایی – پیراپزشکی لنگرود اظهار داشت : تأمین سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های جوامع بشری است که ریشه در تعالیم دینی نیز دارد ولی به‌طورمعمول ما قدر سلامت را نمی‌دانیم.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان، گفت : هر دولتی دریکی از زمینه‌های اقتصادی، عمرانی، سلامت و بهداشت و … اقدامات بهتری نسبت به سایز خدمات دارد که یکی از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید حوزه سلامت و بهداشت است.

وی بابیان اینکه سلامت از اولویت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود : با آغاز طرح تحول سلامت توسط دولت، ۹۶ درصد جمعیت کشور تاکنون تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

موهبتی بابیان اینکه درگذشته هزینه پرداختی درمان توسط بیمار ۳۸ درصد بود، تصریح کرد : با آغاز طرح تحول سلامت هزینه پرداختی درمان توسط بیمار در شهرها به ۶ درصد و در روستاها به ۳ درصد رسید.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت اظهار داشت : ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها وجود دارد که تا پایان سال به ۲۰ هزار تخت خواهد رسید.

وی به ازای هر هزار نفر را یک و نیم تخت اعلام کرد و گفت : ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها کم است که با توجه به هزینه های میلیاردی، راهی به غیر از خصوصی‌سازی در بخش بیمارستانی نداریم.

موهبتی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه سلامت و بهداشت، عنوان کرد : اثرات کار بهداشت مانند فرهنگ زمان‌بر است و در طی مدتی اثرات اصلی آن مشخص می‌شود و دولت نیز برای کارهای سلامت برنامه‌های چندساله را برنامه‌ریزی کرده است.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بابیان اینکه ۲۴ میلیون نفر در حاشیه شهرها از خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند، افزود : طرح تحول سلامت فقط متعلق به وزارت بهداشت نیست بلکه متعلق به‌کل کشور است و دکتر هاشمی با طرح تحول سلامت مردم را به سمت بهشت می‌برد.

به گزارش لنگرخبر،سالن چندمنظوره ورزشی دانشکده پرستاری و مامایی – پیراپزشکی لنگرود در زمینی به مساحت ۱۳۵۲ مترمربع از سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد که برای اتمام این سالن ورزشی ۱۲ میلیارد ریال اعتبار استانی و کشوری هزینه شد.

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads