کد خبر: 118156 - تاریخ: شنبه، 27 آگوست 2016 - 11:20

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ایجاد ۶۰۰ هزار شغل در سال نرخ بیکاری را ثابت نگه‌ می‌دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم نرخ بیکاری که اکنون ۱۱ درصد است را ثابت نگه‌ داریم باید سالانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

به گزارش خوبان، علی جنتی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان گازرسانی به 200 روستای استان گیلان که در مسجد روستای طارمسر برگزار شد, اظهار داشت: افتخار می‌کنم در این مناسبت مبارک در هفته بزرگداشت دولت در جمع مردم فرهیخته گیلان و رشت حاضر شدم.

وی با بیان اینکه هفته دولت به‌مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است، بیان کرد: این دو شهید قبل و بعد از انقلاب، انرژی خود را صرف پیروزی و استمرار انقلاب کردند و جان خود را در راه انقلاب از دست دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وظیفه دولت‌هاست که رفاه و امنیت مردم را تأمین کنند.

جنتی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی که تحریم ظالمانه کشور را فرا گرفته بود کار خود را آغاز کرد، گفت: رکود تورمی بسیار وحشتناکی در کشور حاکم بود و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده بودند و واردات ما دچار اشکال بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر شرایط تحریم ادامه می‌یافت مثل کشور عراق می‌شدیم، مطرح کرد: اگر شرایط ادامه می‌یافت باید غذا را در مقابل نفت دریافت می‌کردیم.

جنتی با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی و اختلاس بابک زنجانی اظهار کرد: بسیاری از کالاها در دولت قبل با قیمتی بیش از قیمت واقعی فروخته می‌شد.

وی رفع تحریم‌ها را یکی از اهداف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: با 1.5 سال هدایت مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره‌کننده تحریم‌ها برداشته شد و سرافراز بیرون آمدیم و امروز بسیاری از کارخانه‌ها مواد اولیه خود را وارد می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کاهش 40 درصدی تورم به 9 درصد در کشور خبر داد و گفت: این کار بزرگی بود که در دولت انجام شد و فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف انجام گرفت.

جنتی با بیان اینکه در دولت، وزیر کارآمدی چون زنگنه در رأس وزارت نفت قرار دارد، بیان کرد: فازهای مختلف پارس جنوبی بهره‌برداری می‌شود و پتروشیمی‌ها فعال شده و می‌توانیم گاز صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون می‌توانیم بنزین را به خارج از کشور صادر کنیم، مطرح کرد: در سایر حوزه‌ها مثل ارتباطات نیز تمام روستاها به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و در حوزه آبرسانی و برق‌رسانی اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیکاری را یک مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم نرخ بیکاری که اکنون 11 درصد است را ثابت نگه داریم باید سالانه 400 تا 600 هزار شغل ایجاد کنیم و بعد از مسئله رفع تحریم، بزرگترین اولویت کشور اشتغالزایی است.

جنتی با بیان اینکه فضای امنیتی کشورهای همسایه ما مناسب نیست، تصریح کرد: با وجود اینکه در شرق و غرب کشور ما داعش و طالبان حضور دارند تمام نقشه‌های آنها خنثی شده است.

وی وجود همبستگی و انسجام در گیلان را یک نعمت بزرگ عنوان و خاطرنشان کرد: استان گیلان مفاخر زیادی دارد و در گیلان با وجود استانداری پر تلاش و نمایندگان مجلس پرتوان برای توسعه آن تلاش می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کشور تحت پوشش گازرسانی است، مطرح کرد: اینها جزء وظیفه ذاتی دولت است و در بسیاری از بخش‌ها مردم و بخش خصوصی حضوری فعال دارد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads