کد خبر: 11811 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 نوامبر 2012 - 11:01

فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان امسال اجرا نخواهد شد.

مجلس اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 91 را متوقف کرد. براین اساس قیمت کالاها و حامل‌های انرژی و همچنین میزان یارانه نقدی پرداختی به خانوارها تا پایان سال جاری افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) طرح الحاق یک تبصره به بندهای 44 و 45 قانون بودجه سال 1391 کل کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در سال 1391 ممنوع شد و دولت حق ندارد در ماه‌های باقیمانده سال جاری، سرانه یارانه نقدی پرداختی به خانوارها را از هر منبعی افزایش دهد.

وکلای ملت مصوب کردند یک تبصره به هر یک از بندهای 44 و 45 قانون بودجه سال 1391 الحاق شود.

طبق تبصره الحاقی به بند 44 بودجه 91 مقرر شد، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در سال 1391 نسبت به سال 1390 ممنوع است.

بهارستان نشینان در تبصره الحاقی به بند 45 بودجه 91 نیز مقرر کردند، در ماه‌های باقیمانده سال 1391 هر گونه افزایش یارانه سرانه نقدی نسبت به پرداختی شهریور ماه سال جاری از هر منبعی ممنوع است.

مجلسی‌ها با 183 رای موافق، 4 رای مخالف و 20 رای ممتنع از 231 نماینده حاضر در جلسه، جزئیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان، کلیات طرح اصلاح بندهای 44 و 45 قانون بودجه سال 91 را به تصویب رساندند.

به گزارش فارس، تا پایان سال جاری طبق مصوبه مجلس میزان یارانه نقدی همان 45 هزار و 500 تومان پرداخت خواهد شد و دولت حق هیچ گونه افزایش در میزان یارانه نقدی پرداختی به خانوارها را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین و گازوئیل و سایر کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تا پایان سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads