کد خبر: 118057 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 آگوست 2016 - 17:44

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

انتقادات حجت‌الاسلام رفیعی از وضعیت حجاب در گیلان واقعیت داشت‌

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حجت‌الاسلام رفیعی از بهترین وعاظ زمان ماست، گفت: سخنرانی ایشان در مسجد حرم حضرت معصومه(س) در انتقاد از وضعیت حجاب در گیلان واقعیت داشت.

به گزارش خوبان، آیت الله زین العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات در استان گیلان به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی مساجد، اظهار داشت: مسجد قرارگاه فرهنگی و معیشت امور جامعه اسلامی است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) پس از هجرت به مکه اولین کار ایشان ساخت مسجد قبا و در مدینه احداث مسجد النبی بود تصریح کرد: مساجد همیشه محل تجمع، عبادات، تصمیم‌گیری و حوزه‌های علمیه مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه در مساجد، تصمیم گیری برای جنگ می‌کردند و حتی اعزام نیروها از مساجد انجام می‌شد اعلام کرد: در زمان جنگ تمامی امکانات جبهه‌ها را مبلغان در مساجد تهیه و به جبهه ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مسجد جایگاه الهی است و انسان در آن مکان از شیطان دور و بارقه الهی و معنویت وحی بر مغز او حاکم است اظهار کرد: در گذشته مساجد رونق چندانی نداشت و حتی در مسجد جامعی با یک نفر نمازگزار، نماز جماعت انجام می‌شد ولی اکنون نماز جمعه‌ها میلیونی و نماز جماعات پررونق است.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه برخی از ائمه جماعات برای اقامه نماز ظهر و عصر به ادارات می‌روند اظهار داشت:  مساجد را نباید تنها گذاشت چون تجمع در مسجد دارای ویژگی‌های خاص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه این امکان وجود دارد که در برخی از ادارات، کارمندان به جهت ترس از گزارش به مافوق در نماز جماعت شرکت کنند تصریح کرد: خواندن نماز جماعت در مسجد از روی اخلاص است.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد مایل به ساخت مساجد در محلات نیستند افزود: این افراد به‌دلیل سر و صدای مسجد که از بلندگوها پخش می‌شود اظهار نگرانی می‌کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه بهتر است نصب بلندگو در داخل مساجد باشد تا مزاحمت برای همسایگان صورت نگیرد تصریح کرد: این کار خودنمایی محسوب می‌شود و اذیت همسایگان کار نادرستی است.

وی با اشاره به اینکه دهکده ساحلی زمین مصادره‌ای است و در آن مکان آدم‌های خوشگذران و مرفع امکاناتی برای خود فراهم کرده‌اند گفت: 39 سال قبل برای دهکده ساحلی پیش بینی ساخت مسجد شد ولی تاکنون هیچ اقداماتی انجام نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه چند بار هیئت امنا را دعوت و التماس کردم که در آن مکان مسجد بنا شود اظهار کرد: هیئت امناء دهکده ساحلی را قبول ندارم چون در مورد ساخت بنای مسجد هنوز هیچ کاری انجام نداده‌اند.

آیت الله قربانی با اشاره به حجت‌الاسلام رفیعی که از بهترین وعاظ زمان ما است و در ایام رحلت امام(ره) به گیلان مشرف شدند خاطرنشان کرد: وی در زمان حضور خود در دهکده ساحلی با چهره های نامانوسی برخورد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه برخی با حمل سگ، دوچرخه سواری با  بی‌حجابی و قدم زدن با بی‌حجابی در دهکده دیده شده‌اند گفت: سخنرانی ایشان در مسجد حرم حضرت معصومه(س) درباره وضعیت حجاب در گیلان واقعیت داشت.

وی تصریح کرد: شهرک‌ها و دهکده‌ها باید مسجد داشته باشند و مراسم‌هایی از قبیل نمازجماعت، دعای کمیل، دعای توسل، درس‌های تفسیر قرآن و تصمیم گیری‌های موردی در آن مساجد انجام شود.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مسجدی که در سال 1280 در کنار بقعه خواهر امام رضا(ع) ساخته شد مرحوم آیت الله لاکانی سال‌ها در آن مکان اقامه نماز می‌کردند افزود: اکنون دیوار مسجد را برداشته و مسجد را جزء بقعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد نباید از حالت مسجد بیرون آورده شود اظهار کرد: رئیس سازمان حج و اوقاف مطرح کرد که زمین این مسجد متعلق به بقعه خواهر امام رضا(ع) است و روی زمین موقوفی بقعه خواهر امام نباید مسجد بنا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مسجدی که تجمع مومنین و پایگاه نمازگزاران بود امسال در ماه مبارک رمضان قفل بوده است مطرح کرد: این شکایت را نزد چه کسی باید انجام دهیم؟

آیت الله قربانی با بیان اینکه امام جماعت را بیرون و درب مسجد را قفل کردند گفت: اوقاف باید طرفدار مسجد و روحانیت یا مخالف مسجد و روحانیت؟ با توجه به فتوای مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی، برداشتن دیوار مسجد و مسجد را جز بقعه کردن حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: برخی از روحانیون نامه نوشتند که سکوت ما به حرمت شما است لذا از رئیس اوقاف می‌خواهم که اعتراف کند کارش اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیارد تومان درآمدهای اوقاف و بقاع متبرکه است گفت: مساجد باید از درآمدهای اوقاف بهره مند شوند تا امام جماعتی برای گذراندن و امرار معاش زندگی خود ناچار به نمازگزاری در ادارات نشود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads