کد خبر: 117985 - تاریخ: چهارشنبه، 24 آگوست 2016 - 11:24

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت:

رشت با وجود کلانشهر بودن از اعتبارات ملی بی‌بهره است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت گفت: با وجود اینکه شهر رشت یک کلان شهر محسوب می‌شود ولی از اعتبارات ملی بی بهره است.

به گزارش خوبان، امیرحسین علوی صبح امروز در هجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه‌ریزی و توسعه کلان شهرهای کشور که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد، اظهار داشت: در طول 3 سال عملکرد شورای شهر رشت اتفاقات خوب و بزرگی را به همت مدیران مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر رشت شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه رشت در گذشته‌های دور در بسیاری از حوزه‌ها جزو برترین‌ها بوده است، بیان کرد: به همت مدیران مجموعه شهرداری سعی کردیم رشت را در حوزه‌های مختلف به‌خوبی معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت در سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک ثبت شده است، تصریح کرد: ثبت شدن شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو، رشت را به یک برند تبدیل کرده است.

علوی با بیان اینکه مشکلات عمیق زیست محیطی در رشت وجود دارد، بیان کرد: آلودگی رودخانه‌ها و مبحث دفع زباله در سراوان به یک چالش زیست محیطی در رشت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رشت با وجود کلان شهر بودن از اعتبارات ملی بی‌بهره است، عنوان کرد: اسم کلان شهر تنها همراه رشت است و امیدواریم اتفاقات خوبی در آینده برای آن رقم بخورد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت به ساز و کار نظارتی بر توزیع عوارض متمرکز در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اگر نظارت شهرداری مانند گذشته بر وصول عوارض بیشتر شود می‌تواند خدمات بیشتری را ارائه دهد.

علوی تحویل اراضی ملی به شهرداری‌ها را یکی از قوانین جاری کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در شمال کشور اراضی حاصلخیز وجود دارد این زمین‌ها باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد ولی تاکنون این اتفاق در رشت رخ نداده است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads