کد خبر: 117425 - تاریخ: دوشنبه، 15 آگوست 2016 - 12:44

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

پیش‌بینی پرورش راتون در 30هزار هکتار از شالیزارهای استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال در 30هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش داده شود.

به گزارش خوبان،حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا ،با اشاره به اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزار دارد،گفت: تاکنون در 60درصد از شالیزارهای استان برنج برداشت شده است.

وی اضافه کرد: در برداشت برنج شهرستانهای شرق گیلان سرعت بیشتری نسبت به شهرستانهای غرب گیلان دارند.

جهانساز ادامه داد:با توجه به شرایط اقیلمی خوبی که امسال حاکم است، پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش تولید برنج سفید در گیلان باشیم.

وی خاطرنشان کرد:این شرایط اقلیمی مناسب موجب خواهد شد که برنج‌های کیفی‌تری هم در گیلان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص پرورش راتون در گیلان تصریح کرد: سال گذشته در 13هزار هکتار از شالیزاری استان راتون پرورش داده شد اما امسال برنامه داریم تا در 30هزار هکتار از این مزارع راتون پرورش داده شود.

جهانساز با بیان اینکه پرورش راتون انجام کاری برد-برد است،گفت: با افزایش پروش راتون شاهد افزایش تولید برنج سفید و همچنین افزایش درآمد برنجکاران استان خواهیم بود.

وی در خصوص قیمت برنج با اشاره به اینکه نرخ فعلی در قیمت برنجی که برداشت می شود بسیار تعیین کننده است،افزود: معمولا در زمان برداشت برنج قیمت این محصول کاهش می یابد اما امید می رود که کشاورزان هم بتوانند امسال برنج های خود را به قیمت خوبی بفروشند.

به گزارش ایسنا،به رویش دوباره برنج “راتون” گفته می‌شود.برنجی کم رنج که از باقیمانده خوشه‌های برنج به دست می آید و دارای مزیت های فراوانی است.

این زراعت یکی از راه‌ های افزایش محصول است که سبب ارتقای درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع می‌شود.

 

انتهای یام/99


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads