کد خبر: 117411 - تاریخ: دوشنبه، 15 آگوست 2016 - 09:22

سعید عبدولی به مدال برنز المپیک رسید/سومین مدال برای کاروان ایران

نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با کسب پیروزی در دیدار رده‌بندی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز رسید. پس از دو طلایی که وزنه برداران کسب کردند این سومین مدال کاروان ایران است.

به گزارش خوبان، سعید عبدولی پس از راهیابی به دیدار رده بندی وزن ۷۵ کیلوگرم رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای المپیک به مصاف «پیتر باسکی» از مجارستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

عبدولی که پیش از این در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم به مصاف «مارک مادسن» از دانمارک رفت و با نتیجه یک بر یک مغلوب حریف شد، اما با فینالیست شدن حریف دانمارکی، عبدولی هم به گروه شانس مجدد آمد. وی در این مرحله «ویکتور نمس» از صربستان را با نتیجه ۲ بر ۲ شکست داد و به رده بندی راه یافت.

پیش از این حمید سوریان نیز  ناباورانه با تحمل دو شکست متوالی، وداع تلخی با المپیک داشت. سوریان پس از شکست در دور نخست رقابتهای وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو برابر حریف ژاپنی و همچنین فینالیست شدن این فرنگی‌کار شگفتی‌ساز به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در  این گروه ش به مصاف کبیسبایف از قزاقستان رفت و در حالی که ۷ بر صفر از حریف پیش بود با ضربه فنی غافلگیر شد و با دست خالی از المپیک ریو خداحافظی کرد.

سوریان که پیش از حضور در المپیک اعلام کرده بود این آخرین حضور او در عرصه بین المللی خواهد بود و سرانجام در المپیک ریو از دنیای کشتی هم خداحافظی کرد. او پرافتخارترین کشتی گیر ایران محسوب می شود که صاحب شش مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک است.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/56


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads