کد خبر: 117228 - تاریخ: جمعه، 12 آگوست 2016 - 23:36

فعال حوزه رسانه در همایش روز خبرنگار مطرح کرد؛

بیست هزار لاهیجانی عضو شبکه های اجتماعی هستند/ضریب نفوذ سیم کارت در لاهیجان ۹۹درصد است

فعال حوزه رسانه ای در همایش تجلیل از خبرنگاران لاهیجان با بیان اینکه ضریب نفوذ سیم کارت در شهرستان لاهیجان بالاتر از نرخ کشوری است گفت: ۱۶۲ هزار سیم کارت با قابلیت اتصال به فضای نت وجود دارد که با تشکیل شورای فضای مجازی در شهرستان می توان بخشی از این فضا را مدیریت کرد.

به گزارش خوبان، یک فعال رسانه ای در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان لاهیجان که با حضور نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان لاهیجان به همراه اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از مدیران و خبرنگاران در سالن جلسات شورای شهر این شهر برگزارشد با بیان اینکه رسانه یا مدیا در لغت به معنای رساندن است و به آن دسته از وسایلی گفته می شود که انتقال دهنده فرهنگ ها و افکار باشد گفت: جنگ نرم علیه ایران واقعیتی است که همه صاحب نظران به آن اذعان دارند.

سلیمان اسدالله نژاد با بیان اینکه ما می خواهیم امروز و در این همایش از زاویه دیگری به عرصه خبر و رسانه بپردازیم، زیرا مسائل مختلف و مشکلات حرفه خبرنگاری بارها و بارها توسط دوستان و رسانه ها بیان شد افزود: اگر قرار بود تغییری صورت گیرد تا به امروز توسط مسئولان صورت می پذیرفت.

این فعال حوزه رسانه با بیان اینکه رهبرانقلاب در دیدار با اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزی وضعیت کنونی جامعه را درگیر جنگ نرم دانستند و فرمودند که طرف مقابل مشغول حمله است گفت: ایشان در این دیدار بارها و بارها به اهمیت مسأله‌ی فرهنگ اشاره کردند.

مدیرمسئول پایگاه خبری لاهیجان، با بیان اینکه ضریب نفوذ سیم کارت در شهرستان لاهیجان ۹۹ درصد است و این شهرستان با جمعیت ۱۶۲هزار نفری خود صد و شصت دو هزار سیم کارت با قابلیت اتصال به اینترنت دارد افزود: ضریب نفوذ سیم کارت در کشور ۹۲ درصد است و شهرستان لاهیجان همانند دیگر شاخص های توسعه، در این بخش هم پیشرو است.

**بیست هزار لاهیجانی عضو شبکه های اجتماعی هستند

وی با بیان اینکه امروز در خوش بینانه ترین حالت نزدیک به بیست هزار عضو شبکه های اجتماعی درفضای تلگرام، آپارات، کلوب و اینستاگرام در حوزه شهرستان لاهیجان فعالیت می کنند گفت: متاسفانه عملا برنامه ی خاصی برای ساماندهی این جمعیت وجود ندارد و موضع ما در این حوزه مشخص و معین نیست.

این فعال رسانه ای که به نمایندگی از خبرنگاران لاهیجان در این جلسه مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ را مطرح کرد با بیان اینکه عرصه امروز فرهنگی است و جنگ امروز نیز جنگ نرم است گفت: جنگ نرم شامل اقدامات روانی و تبلیغاتی است که هدف آن جامعه یا گروه خاصی است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت، عدم استفاده از سلاح های نظامی می باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم از سلاح تبلیغاتی استفاده می شود و افکار عمومی جامعه است مورد هدف هستند در صورتی که در جنگ سخت جان انسان ها مورد هدف قرار میگیرد افزود:  کشته جنگ سخت شهید محسوب می شود و افتخار میهن است ولی آیا کشته جنگ نرم که امکان دارد اعضای خانواده ما باشند را می توانیم شهید محسوب کنیم و چه نامی باید برای کشته شدگان این عرصه در نظر بگیریم.

**تشکیل فضای مجازی در شهرستان احساس می شود

اسدالله نژاد در ادامه با اشاره به این موضوع که مهم ترین اهداف جنگ نرم تضعیف فرهنگی یک جامعه در جهت تاثیرگذاری شدید برافکار عمومی است گفت: اختلاف افکنی در میان مردم، ارائه روحیه یاس و ناامیدی، بی تفاوت کردن نسل جوان و شایعه پراکنی تنها بخشی از آسیب های جنگ نرم در شبکه های اجتماعی است که غفلت در این بخش باعث ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد.

وی با اشاره به نشست های حوزه اجتماعی با پلیس شهرستان با بیان اینکه اکثر اتفاقات و حوادثی اجتماعی که  در شهرستان طی چندماه اخیر روی داده را اگر ریشه یابی کنیم مرتبط با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خواهد بود گفت: باید در این بخش از لفظ دشمن استفاده کنم، زیرا آنها دقیقا با برنامه در این فضا حضور دارند و ما کماکان بی برنامه و رها شده هستیم.

این فعال حوزه رسانه در ادامه با بیان اینکه ابتدایی ترین رسالت یک خبرنگار تولید خبر و محتوا است با بیان اینکه خبرنگاران سربازان و افسران جنگ نرم محسوب می شوند گفت: مقابله با انواع تهدیدات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ارتباطات اجتماعی و علمی و اندیشه ای رسالتی است که یک خبرنگار تراز انقلابی بر دوش میکشد.

وی در پایان با بیان اینکه یک خبرنگار می تواند حلقه ی واصل بین جامعه و نظام باشد گفت: با وجود ظرفیت های عظیم در فضای مجازی شهرستان، آیا به راستی وقت آن نرسیده که شورای فضای در لاهیجان برای ایجاد شیوه های مدیریت فضای مجازی به مدیریت و ریاست امام جمعه تشکیل شود.

 

منبع:لاهیجان

پایان پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads