کد خبر: 117146 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 آگوست 2016 - 13:20

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان:

مرحله سوم طرح “گیلان مطهر” در ۴۸ ایستگاه برگزار می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مرحله سوم طرح گیلان مطهر با راه‌اندازی ۴۸ ایستگاه بعد از عید فطر آغاز شده است، گفت: در نظرسنجی‌های انجام شده ۶۴ درصد از مردم از اجرای این طرح در ایام نوروز رضایت داشتند.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه استان گیلان یک تفرجگاه ملی در کل کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: جاذبه‌ها و نقاط گردشگری زیادی در گیلان وجود دارد و به این علت همواره در ایام نوروز و تابستان گردشگران زیادی به گیلان وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران با فرهنگ‌های مختلف به گیلان سفر می‌کنند، اظهار کرد: گاهی ممکن است ناهنجاری و کجروی‌هایی را از سوی گردشگران در استان مشاهده کنیم که به حساب استان گیلان نوشته شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان حفظ ارزش‌های اسلامی و ایجاد امنیت برای جامعه را یکی از وظایف پلیس اعلام کرد و گفت: طرح “گیلان مطهر” را در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از ناهنجاری اجتماعی در ایام نوروز اجرایی کردیم.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه در نظرسنجی‌های انجام شده 64 درصد از مردم از طرح “گیلان مطهر” در ایام نوروز رضایت داشتند، بیان کرد: بعد از نوروز این طرح را در 3 شهرستان اجرایی کردیم و مرحله سوم آن نیز بعد از عید فطر آغاز شد و تا سوم مهر ادامه دارد.

وی از راه اندازی 48 ایستگاه “گیلان مطهر” در سواحل و تفرجگاه‌های استان در ایام تابستان خبر داد و مطرح کرد: در ایام نوروز نیز حدود 160 ایستگاه “گیلان مطهر” راه‌اندازی کردیم و در این ایستگاه‌ها از علما، روحانیون حوزه علمیه قم و بسیجیان استفاده کردیم.

سرهنگ جعفری خیرخواه حفظ ارزش‌های اسلامی با تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف طرح “گیلان مطهر” اعلام کرد و گفت: هدف ما این است که نظم، امنیت و فضای معنوی را بیش از پیش در استان گیلان ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان، پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی و جرائم اخلاقی را از دیگر اهداف اصلی طرح “گیلان مطهر” دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز در برنامه‌های ما در راستای طرح “گیلان مطهر” قرار دارد.

سرهنگ جعفری خیرخواه توزیع بروشور، تذکر لسانی، راهنمایی مسافران، عرضه کتاب‌های دینی، ایجاد نمایشگاه و مشاوره دینی از سوی روحانیون را از دیگر اقدامات انجام شده در ایستگاه‌های طرح “گیلان مطهر” عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم این طرح را در آینده به دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: توجه بیشتر پلیس به اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی است و در تلاش هستیم با نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری اجتماعی را از بین ببریم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads