کد خبر: 117143 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 آگوست 2016 - 13:12

ناظر گمرکات گیلان:

هزینه‌های خارج از حقوق دولت در گمرکات گیلان حذف شد

ناظر گمرکات گیلان از افزایش 70 درصدی مبادلات بازرگانی در گمرکات این استان خبر داد و گفت: صددرصد از هزینه‌های خارج از حقوق دولت در گمرکات گیلان حذف شده است.

به گزلرش خوبان، محمد شهبازی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گمرک نقش نخست در بازرگانی دنیا را دارد، اظهار کرد: گمرک ایران با 36 دستگاه همکاری دارد و اکنون این رابطه به 24 دستگاه کاهش پیدا کرده است.

وی، گمرک جمهوری اسلامی ایران را زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد و افزود: تمام بخشنامه‌های گمرک ایران از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود و این موضوع یکی از مشکلات بازرگانان است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه تشریفات گمرکی از زمان اظهار تا ثبت در گمرکات این استان به صورت سیستمی انجام می‌شود، تصریح کرد: امر مذکور فعالیتی دشوار در کشور محسوب می‌شود و باید با 20 دستگاه صادرکننده مجوز هماهنگ باشیم.

شهبازی از کاهش مدت ترخیص کالای وارداتی از 26 روز به سه روز در گمرکات گیلان خبر داد و بیان کرد: مدت اظهار کالا برای صادرات در گمرکات استان به سه ساعت رسیده است.

وی به دو هدف جلب رضایت‌مندی ارباب رجوع و سیستمی کردن فعالیت‌های گمرکی در گمرک گیلان اشاره کرد و گفت: گمرک بندر انزلی رتبه دوم رضایت‌مندی ارباب رجوع پس از استان خراسان رضوی را کسب کرده است.

این مسؤول، با اشاره به اینکه آخرین مراحل سیستمی کردن تشریفات گمرکی در گمرکات گیلان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: همراهی بسیار خوبی بین مسؤولان استان در زمینه مذکور وجود دارد.

ناظر گمرکات گیلان در ادامه به واردات 155 میلیون دلار واردات کالا در چهار ماه نخست امسال از بندر امیرآباد به کشور اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مذکور 247 میلیون دلار از طریق بندرهای استان مازندران واردات کالا داشتیم.

شهبازی از افزایش 70 درصدی مبادلات لازرگانی از طریق گمرکات گیلان در چهار ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور 826 میلیون دلار واردات کالا از گمرکات استان انجام شده است.

وی به صادرات 93 میلیون دلاری کالا در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در چهار ماه امسال در مجموع 916 میلیون دلار حجم واردات و صادرات از گمرکات گیلان گزارش شده است.

ناظر گمرکات گیلان، دلیل کاهش مبادلات کالا از طریق این گمرکات را افزایش هزینه‌ها خارج از حقوق دولت در سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: امسال صددرصد هزینه‌های مذکور حذف شده است.

 

 

منبع:فارس

انتهای پیام/455


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads