کد خبر: 117040 - تاریخ: چهارشنبه، 10 آگوست 2016 - 12:40

رئیس‌کل دادگستری گیلان:

آستانه تحمل مدیران نسبت به انتقاد رسانه‌ها افزایش یابد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نپذیرفتن نقد جزو ضعف‌های انسان محسوب می‌شود، گفت: آستانه تحمل در مدیران نسبت به انتقاد رسانه‌ها باید ارتقا یابد تا نقدهای سازنده را پذیرا باشند و درصدد اصلاح مشکلات بر آیند.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران و اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه پیشینه فرهنگی مردم گیلان زبانزد و گیلان در سطح کشور از استان‌های مطرح است، اظهار داشت: رسانه‌های گیلان از نظر دستگاه قضایی استان معتدل و با صداقت هستند.

وی با اشاره به کثرت و تعدد نشریات در گیلان و با تاکید بر اینکه رسانه باید ارزش کار و رسالت خود را به خوبی درک کند، افزود: رسانه در جامعه امروزی نیازمند ارتقا فرهنگی و شناخت نیاز کنونی جامعه در ارائه محتوا به مردم است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان اخلاق را مهمترین عامل در جامعه کنونی عنوان کرد و افزود: اگر در جامعه محوریت و تمرکز بر روی اخلاق استوار شود حجم وسیعی از مشکلات قابل برطرف شدن است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه اخلاق، پایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی در بحث و موضوع اخلاق با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان بیان اینکه به ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و ایران اسلامی امروز جزو شاخص‌ترین و تاثیرگذارترین کشورهای جهان است، افزود: با تمامی این ویژگی‌های مطرح در جامعه، نیازمند ارتقای اخلاق در دنیای کنونی هستیم و نمی‌توانیم این امر را کتمان کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان اخلاق اجتماعی را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امروزه باید وضع اخلاق را در جامعه کنونی دریابیم و در راستای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید قلم‌ها را به سوی اخلاق هدایت کنند، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری کسی که قلم در دست می‌گیرد، تقوا، صداقت، عفاف و انصاف او نسبت به دیگران باید جزو طبیعت او باشد.

وی با بیان اینکه نپذیرفتن نقد جزو ضعف‌های آدمی محسوب می‌شود و رعایت انصاف در نقد  باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: باید آستانه  تحمل در مدیران ارتقا و نقدهای سازنده را پذیرا باشند و درصدد اصلاح آن بر آیند.

سیاوش‌پور دستگاه قضایی را مرجع بی‌طرف در رسیدگی به شکایت‌ها و فلسفه وجود و هویت دادگستری را رسیدگی به دعاوی دانست و افزود: در قانون اساسی ایران اسلامی رسانه و مطبوعات از ارزش بالایی برخوردار هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان کمترین آمار شکایت‌ها را از رسانه و مطبوعات داریم که این امر نشان دهنده شرایط مطلوب در گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در گیلان آمار جرایم خشن پایین است، افزود: نزاع، درگیری فیزیکی و ایراد ضرب و جرح، توهین و افترا از بیشترین فراوانی جرم در استان است.

سیاوش‌پور جرایم علیه اشخاص در بحث نزاع را جزو ردیف اول و دوم  فراوانی جرایم در استان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه کاهش این عامل با ارتقای فرهنگی از سوی رسانه‌ها امکان پذیر است، تصریح کرد: ضعف اخلاق یکی از ضعف‌های روحی و روانی اجتماعی در جامعه کنونی است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان روان جامعه را متلاطم و پر آشوب عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند همانند طبیب و روانشناس با عملکردی متناسب نسخه آرامش را برای جامعه تجویز کنند.

وی رسانه‌ها را به دوری از اختلافات سیاسی و جناحی توصیه کرد و با اشاره به اینکه این عامل روح و روان جامعه را آرامش می‌بخشد، خاطرنشان کرد: با ارتقا سطح آگاهی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تهدید‌ها باید نسل‌های آینده را از آسیب‌ها مصون داشت.

سیاوش‌پور رسانه‌ها را حلقه مفقودی آگاهی رسانی به جامعه نام برد و افزود: مشکل اصلی جامعه کنونی مسائل اقتصادی و اشتغال جوانان است که باید تمامی فکرها به این موضوع متمرکز شود.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: مردم ایران مردمی رشید هستند که رشادت و از جان گذشتی آنها در جنگ و مقاومت اقتصادی و مشکلات کنونی به درستی ثابت شده است.

وی سطح آگاهی مردم نسبت مسائل حقوقی را نامطلوب عنوان کرد و افزود: انباشت قوانین یکی از مهمترین ضعف‌ها در قانون است که موجب آسیب به مردم و دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اعلام آمادگی دستگاه قضایی استان در بحث حقوق رسانه‌ای تصریح کرد: تشکیل شعبه‌ای متناسب با فهم رسانه و موضوعات پیرامون مطبوعات در راستای رسیدگی به مشکلات این حوزه در دستور کار است.

lمنبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads