کد خبر: 116917 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 آگوست 2016 - 10:40

رکن آبادی؛

در فاجعه منا برخی ایرانیان را مقصر می دانند!/ تا این لحظه از خون 464 شهید منا خبری نیست

برادر سفیر سابق کشورمان در لبنان گفت: سعودیها در هیچ یک از موارد خم به ابرو نیاوردند چون پیگیری جدی از سوی دولت صورت نگرفت. تازه با این همه خیانت و جنایتی که کرده اند از ما طلبکار هم هستند تا جایی که امسال مانع حج ایرانیها نیز شدند. شما ببینید ما در عرصه بین الملل چکار کردیم جز انفعال و تماشاگری و تحمل تحقیر.

به گزارش خوبان، مرتضی رکن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری میزان گفت: پس از جنایتی که سال گذشته بدست آل سعود درسرزمین منا رقم خورد متاسفانه اقدام خاصی از سوی وزارت امور خارجه در خصوص احقاق حق شهدای منا صورت نگرفته است. قرار بود با پیگیری وزارت خارجه کمیته حقیقت یاب تشکیل شود اما نشد. حداقل کاری که میشد کرد شکایت از دولت سعودی بود که این کار هم نشد. میتوانستند “ان جی او” راه اندازی کنند و از این طریق کار را پیگیری کنند اما باز هم تا آنجا که ما میدانیم اتفاق خاصی رخ نداده است و شهدای منا در اوج مظلومیت جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی با اشاره به حمله برخی از افراد به سفارت عربستان ادامه داد: در واکنش به حمله برخی از افراد به سفارت عربستان دیدیم که سعودی ها با ما چه برخوردها که نکردند. اگرچه ساختمان هر سفارتی حرمت دارد ولی هر چقدر حرمت داشته باشد به اندازه حرمت یکی از انگشتان دست یکی از زائرانی که در فاجعه منا شهید شد حرمت ندارد. شما ببینید ما چه کردیم و سعودی ها با ما چه کردند.

رکن آبادی افزود: آنها از تمامی امکاناتشان مدتهاست که بر علیه ما استفاده کرده اند و حتی پس از جنایت منا نیز با جمهوری اسلامی طلبکارانه برخورد کردند تا جایی که در دنیا خیلی ها هنوز فکر می کنند مقصر جنایتی که در منا رخ داد ایرانی ها هستند. تا این لحظه خبری از خون 464 شهید منا و 11 شهید حادثه حرثقیل نیست و سعودی ها آن را به قضا و قدر مربوط کرده اند. حالا شما به این قضایا هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را اضافه کنید و پیگیری و دستاوردهای دولت را ببینید و بسنجید.

وی اظهار کرد: سعودیها در هیچ یک از موارد خم به ابرو نیاوردند چون پیگیری جدی از سوی دولت صورت نگرفت. تازه با این همه خیانت و جنایتی که کرده اند از ما طلبکار هم هستند تا جایی که امسال مانع حج ایرانیها نیز شدند. شما ببینید ما در عرصه بین الملل چکار کردیم جز انفعال و تماشاگری و تحمل تحقیر.

وی افزود: بنظرم دولت منفعل عمل می کند و هنوز به سعودیها دلخوش است و از همه راههای ممکن در تلاش است که روابط با سعودی را بهبود ببخشد اما وقتی این موضوع در چارچوب حوادث یمن سوریه بحرین عراق و لبنان ارزیابی می شود کاملا محرز است که سعودی ها خواستار قطع روابط با ایران هستند همچنانکه مدت زمانی است جنگ نیابتی را با جمهوری اسلامی آغاز کرده اند و این در حالیست که دولت ما در تلاش است با لبخند، دست سعودیها را بفشارد همچنانکه در اوج حوادث از آنها بعنوان برادران سعودی یاد می کند.

وی در خصوص دیدار خانواده شهدای فاجعه منا با رهبر انقلاب در خاتمه بیان کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار هست در سالگرد جنایت منا ملاقاتی میان خانواده های شهدای منا با مقام معظم رهبری صورت پذیرد که در این دیدار خانواده ها شهدای منا درد دلهای خود را با رهبر عزیز در میان خواهند گذاشت.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads