کد خبر: 116860 - تاریخ: دوشنبه، 8 آگوست 2016 - 23:05

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

حذف واژه دفاع مقدس در برنامه ششم توسعه یک غفلت است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: حذف واژه دفاع مقدس در حوزه فرهنگ برنامه ششم توسعه یک غفلت است که امیدواریم در بررسی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأمل و دقت بیشتری در این مورد صورت گیرد.

به گزارش خوبان، رسول جلایی عصر امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه دفاع مقدس که به مناسبت روز خبرنگار در این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایران زمین پیوند انکارناپذیری با جهاد، ایثار و شهادت دارد که این پیوند برخاسته از فرهنگ عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه حوزه جهاد و شهادت فرهنگ‌ساز است، افزود: بسیاری از مناسبت‌ها و رخدادهای کشور ما با تکیه بر شهید و شهادت در جامعه هویت پیدا می‌کند که یکی از این مناسبت‌ها روز خبرنگار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با گرامیداشت یاد شهیدان عرصه خبر و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: با این مناسبتی که به نام روز خبرنگار در سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به وجود آمد عرصه خبر و خبرنگاری وامدار شهید و شهادت است.

جلایی با اشاره به اینکه حوزه دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف خبری، ادبی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی پر رونق و پر مخاطب است، گفت: خبرنگار دفاع مقدس بر مبنای احساس تعلق خاطری که به این فرهنگ دارد از قلب و فکرش برای خبرنویسی کمک می‌گیرد.

وی قلم را همانند خون شهیدان چراغ راه ملت برشمرد و تأکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌های استانی با انعکاس مفاهیم ارزشمند حوزه انقلاب و دفاع مقدس در ساختن فضای رسانه‌ای در خور و شایسته کوشا باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان به ظرفیت مناسب دفاع مقدس در جریان سازی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت دفاع مقدس و نقشی که در جنگ تحمیلی و پس از آن داشت، نشان می‌دهد این فرهنگ قابلیتی مستقل و بستری مناسب برای جریان سازی بزرگ فرهنگی در کشور دارد.

جلایی حذف واژه دفاع مقدس در حوزه فرهنگ برنامه ششم توسعه را یک غفلت و فراموشی دانست و اظهار امیدواری کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بررسی آن تأمل و دقت بیشتری کند تا از این کلیدواژه تأثیرگذار به صراحت در برنامه توسعه نام برده شود.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه به فرهنگ دفاع مقدس اشاره شده بود، تصریح کرد: با این تصور که دفاع مقدس از فرهنگ ملی، اسلامی و انقلابی برخاسته است از ظرفیت مستقل آن در بسترسازی فرهنگی کشور نمی‌توان غافل بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت در این استان خبر داد و گفت: این مرکز با هماهنگی و اشتراک دو پروژه دهکده مقاومت با نگاهی برنامه محور و باغ موزه به عنوان مرکزی آثار محور ساخته می‌شود.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads