کد خبر: 11675 - تاریخ: یکشنبه، 11 نوامبر 2012 - 18:21

زنجان به گیلان نزدیک می شود.

رئیس راه و شهرسازی طارم گفت: با بازگشایی جاده آب‌بر به شفت، زنجان به گیلان نزدیک می‌شود.

به گزارش خوبان، حمیدرضا نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات احداث محور آب‌بر، شفت فومن به طول ۹۰ کیلومتر از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور یکی از طرح‌های مهم و بزرگ راه و شهرسازی است، افزود: قطعه نخست این پروژه از روستای سرخه دیزج ۱۲ کیلومتر به طرف شهر آب‌بر توسط شرکت سیمان خمسه در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طارم با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی جاده قزوین ـ رشت خواهد داشت، افزود: استان زنجان به علت قرار گرفتن در کریدور شمال و شمال غرب و گردشگرپذیر بودن از مناطق پرترافیک کشور است.

وی با بیان اینکه این محور نقش مهمی در بار ترافیکی آزاد راه قزوین ـ رشت در قسمت منجیل روبار خواهد داشت، ادامه داد: یکی از اهمیت‌های اجرایی این پروژه کاهش طول مسیر، کاهش مصرف سوخت و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی و توزیع بار ترافیکی آزاد راه قزوین رشت به ویژه در قسمت امامزاده هاشم (رشت) بیان کرد.

نجفی با اشاره به اینکه پروژه مذکور از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان است و از محل منابع ملی تامین می‌شود، اضافه کرد: اعتبار پیش‌بینی شده از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح مسیر ارتباطی زنجان با گیلان کوتاه‌تر می‌شود و هزینه‌ها نیز تا حد بسیاری کاهش پیدا می‌کند.

رئیس راه و شهرسازی طارم با بیان اینکه اجرای این طرح کمک شایانی به جذب گردشگر می‌کند، افزود: این امر در کاهش مسافت و کوتاه‌تر شده مسیر استان‌های شمال‌غرب با استان گیلان دریای خزر و بندرانزلی در شمال کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح طارم از بن‌بست خارج می‌شود، افزود: از دیگر مزایای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

نجفی ادامه داد: اجرای این طرح موجب شکوفایی و رونق اقتصادی در شهرستان‌های شفت، طارم و فومن می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads