کد خبر: 116334 - تاریخ: دوشنبه، 1 آگوست 2016 - 20:32

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خبرداد؛

امسال هزار و 979 میلیون وات ساعت برق به کشورهای عراق ، ارمنستان ، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیرتصریح کرد : هر یک کیلوبایت صرفه جویی در مصرف برق موجب کاهش 151 میلیارد تومانی هزینه ها می شود.

به گزارش خوبان،معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر امروز در نشستی خبری در رشت گفت : هدر رفت برق در شبکه توزیع امسال از 15 درصد به 11 درصد رسیده است. محمودرضا حقی فام بهبود شبکه های توزیع و حذف استفاده کننده های غیر مجاز ارا از دلایل کاهش هدر رفت برق در کشور اعلام کرد.

وی افزود: با کاهش 4 درصدی هدر رفت برق حدود 220 میلیارد تومان از هزینه های تولید و توزیع برق کاهش یافت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیرتصریح کرد : هر یک کیلوبایت صرفه جویی در مصرف برق موجب کاهش 151 میلیارد تومانی هزینه ها می شود.
محمود رضا حقی فام با بیان اینکه  هدر رفت انرژی برق به دو گونه است افزود: اشکال فنی در شبکه های تولید و توزیع و استفاده غیر مجاز  موجب هدر رفت برق می شود.
وی با اشاره به توان صادرات برق از ایران گفت:امسال با افزایش توان تولید ، هزار و 979 میلیون وات ساعت برق به کشورهای عراق ، ارمنستان ، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطر نشان کرد: در 15سال گذشته هیچ قطعی برق وسیع در کشور نداشتیم و برخی قطعی ها به دلیل حوادث و تعمیرات بود.
جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز با اشاره به این که گیلانی ها روزانه  هزار و 500 مگاوات برق مصرف می کنند گفت : سالانه 2 هزار 800 مگاوات برق در گیلان تولید می شود.

 

منبع:خبرگیلان
انتهای پیام/321

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads