کد خبر: 115995 - تاریخ: چهارشنبه، 27 جولای 2016 - 13:31

ثابت قدم شهردار رشت؛

هنر مردمی باید مبتنی بر نگاه انسان محور باشد

بشردانش نیز در خصوص برگزاری جشنواره ساخت مجسمه های چوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه هرساله در شش ماهه دوم سال براساس شرایط اقلیمی درختانی در سطح معابر شهر رشت قطع ورفع خطر میشود .

به گزارش خوبان، محمدعلی ثابت قدم با قدردانی از سازمان زیباسازی شهرداری اظهار داشت: هدف شهرداری رشت این است تا با استفاده از ظرفیت های هنری موجود به بسط و گسترش فضاهای جشنواره ای پردازد.
شهردار رشت با تاکید بر فرهنگ سازی هنر مردمی در منظر شهری خاطرنشان کرد: اصل هنر باید در نگاههای شهری شکل گیرد و هنر مردمی باید مبتنی بر نگاه انسان محور باشد.

بشردانش نیز در خصوص برگزاری جشنواره ساخت مجسمه های چوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه هرساله در شش ماهه دوم سال براساس شرایط اقلیمی درختانی در سطح معابر شهر رشت قطع ورفع خطر میشود سازمان زیباسازی شهرداری در مصوبه ای اقدام به جان بخشی دوباره به درختان قطع شده نمود و براین اساس با استفاده از ظرفیت های هنری موجود مجسمه های چوبی ساخته شد که با مشورت ونظر شهردار محترم در پیاده راه فرهنگی نصب خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سیما منظر و سازمان زیباسازی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با راه اندازی این طرح ضمن فراخوان هنرمندان استان و بررسی طرح های ارائه شده تصمیم بر آن شد تا این مجسمه ها در کنار مردم و برای مردم ساخته شود.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز با تاکید بر پیشینه فرهنگی شهر رشت اذعان داشت: در گذشته شاهد برگزاری جشنواره مجسمه های شنی وچوبی در بعضی از شهرهای ساحلی گیلان بودیم اما هیچکدام از آنها از انسجام چندانی برخوردار نبوده اند.
محمد حسن‌پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت  قدردانی از تلاش هنرمندان و حمایت شهرداری رشت در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: هنگامی که یک اثر هنری خلق می شود مردم با اظهار نظر و سلائق خود هنرمند را مورد تشویق و یا نقد قرار میدهند بنابراین هنرمندان باید با استقبال از نقطه نظرات شهروندان در ارتقای کیفیت دیگر آثار هنری خود بکوشند.

وی با بیان اینکه هنرمندان طراح مجسمه‌های چوبی از بهترین هنرمندان استان هستند بیان کرد: انصافا” شهر رشت واستان گیلان فرهنگی است و خواهش من این است رسانه‌ها این اقدامات را اطلاع رسانی کنند و به فال نیک بگیرند.

در پایان این مراسم از هنرمندان مجسمه ساز و تعدادی از اعضای سازمان زیباسازی شهرداری رشت توسط مسئولین تقدیر شد.
انتهای پیام/56

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads