کد خبر: 11554 - تاریخ: جمعه، 9 نوامبر 2012 - 13:35

بودجه 92 انقباضی‌ترین بودجه‌ کشور پس از انقلاب است

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بودجه سال 92 را یکی از انقباضی‌ترین بودجه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: ایرج ندیمی در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان اظهار کرد: گیلان استان صنعتی نیست و در دولت نهم و دهم تلاش شده فعالیت‌ها به طرف اهداف باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات در اختیار دولت است، افزود: اختصاص اعتبارات مناسب می‌تواند صنعت را در گیلان توسعه دهد.

ندیمی به وجود موانع در مقابل صنعت استان اشاره کرد و گفت: اگر اصرار داریم راه‌آهن گیلان به بهره‌برداری برسد می‌خواهیم بگوییم تهدیدها در غرب و جنوب است و باید از قابلیت‌های شمال کشور استفاده شود و اکنون این همت در دولت وجود دارد تا زیرساخت‌ها در گیلان تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با تاکید بر تکمیل ارتباط‌های جهانی در گیلان، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و کشتیرانی فعالیت‌های مناسبی در آستارا، کیاشهر و چمخاله آغاز کرده و منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان به‌زودی احداث می‌شود.

وی وجود سرمایه‌گذار در گیلان را مهم خواند و تصریح کرد: آورده صنعتی در استان نسبت به دیگر نقاط کشور کم است و این امر در سرمایه‌گذاری اثر می‌گذارد.

ندیمی در ادامه با اشاره به بودجه کشور، ابراز کرد: بودجه سال 92 یکی از انقباضی‌ترین بودجه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس درآمد نفتی کشور در دوران دفاع مقدس را 8 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: درآمد نفتی کشور اکنون 120 میلیارد دلار برآورد شده و این مبلغ در بودجه سال 92 به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه باید قبول کنیم بودجه کشور انقباضی است، بیان کرد: عمران و سرمایه‌گذاری در بودجه انقباضی بیشتر ضرر می‌کند و اقتصاد کشور معیشتی می‌شود و ابتدا باید به فکر شکم مردم باشیم.

ندیمی بودجه انقباضی را سبب تغییر بسیاری از مسائل دانست و اذعان کرد: دولت در بودجه انقباضی ذخیره خود را از 3 ماه به 6 یا 9 ماه افزایش می‌دهد زیرا کشور را باید حفظ کند و این امر نشان می‌دهد بودجه بیشتر صرف مصرف می‌شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با بیان اینکه اگر در تصمیم‌سازی به همدیگر دروغ بگوییم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم، اظهار کرد: اگر اطلاعات واقعی را به مردم که ولی‌نعمت و ارباب رجوع ما هستند ارائه ندهیم، تصمیم‌ها گرفته نمی‌شود.

وی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی را در برطرف کردن بوروکراسی موفق نامید و یادآور شد: ستاد مذکور در تامین منابع و آنچه که سرمایه‌گذار می‌خواهد، ناموفق بوده است.

ندیمی اخذ مالیات را حق دولت دانست و تصریح کرد: بستن کارخانه حق دولت نیست و واحد تولیدی باید فعالیت داشته باشد تا بتواند مالیات را بپردازد.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس خواستار توسعه صنعت در گیلان شد و گفت: تحت عنوان یک حق مانند مالیات و عوارض که باید پرداخت شود، نباید شرایطی را ایجاد کرد تا کارخانه‌ها بسته شوند.

ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان با حضور معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب 3 کارگروه بانکی، امور مالیاتی و گمرک، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان را بررسی کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads