کد خبر: 115287 - تاریخ: یکشنبه، 17 جولای 2016 - 17:37

سازمان FATF به دنبال محدود کردن گروه های مقاومت اسلامی است

وبلاگ افلاک ؛

توافق ایران با سازمان مبارزه با پولشویی خطر نفوذ اطلاعاتی و دسترسی به تراکنش های مالی نظام بانکی ایران را به دنبال دارد.

به گزارش خوبان، وبلاگ افلاک در بروز رسانی خود نوشت:

در  تعریف  FATF می توان گفت که یک سازمان همکاری اقتصادی بین المللی است  که با هدف  اعمال استاندارهایی که تضمین کننده ریسک پول شویی، تامین مالی تروریست و تامین مالی سلاح های کشتار جمعی در یک کشور را به نحو اطمینان بخشی کاهش داده است.

با بیان اینکه این سازمان 37 عضو دارد واین گروه متشکل از 35 کشور و 2 نهاد منطقه ای است که از اعضای آن می توان به کشورهای همچون انگلیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، لآلمان، روسیه، پرتقال،آلماندهایتیبت آلمان، روسیه، پرتقال، ایتالیا، افریقای جنوبی، ترکیه و.. اشاره کرد.

در سازمان مبارزه با پولشویی عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیسم اعضای ناظر هستند و بر اساس دیدگاه گروه کشورهای در این سازمان به سه دسته تقسیم می شوند.

 1-    کشورهایی که به توصیه گروه عمل می کنند که عملاً کشورهای  توسعه یافته هستند.

2-    کشورهایی که در حال تطبیق خود با توصیه های گروه هستند.

3-    کشورهایی که هیچ همکاری با گروه ندارند و دارای خطر پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند – که این ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند- کشورهایی که علیه آن ها اقدام متقابلی صورت نمی گیرد و دسته دوم  کشورهایی هستند که در لیست سیاه قرار گرفته و بر علیه آن ها اقدامات متقابلی صورت می پذیرد.

در خصوص وضعیت کشور ایران در این سازمان گفت: در خصوص وضعیت ایران اشاره به این مطلب ضروری است که تا روز جمعه چهارم تیر1395 ایران در دسته آخر قرار داشت اما پس از نشست این گروه در شهر بوسان اقدامات متقابل علیه اران به مدت 12 ماه به حالت تعلیق در آمد که علت آن را تعهد ایران به اجرای “برنامه اقدام” ذکر کرده اند؛ البته مفاد برنامه اقدام هنوز منتشر نشده است.

  حال با در نظر گرفتن ترکیب اعضای این سازمان توجه به این نکته ضروری است است که رهبرد اصلی آمریکا  وادار کردن ایران به توقف و کاهش رفتار مقاومتی ایران است و هیچ هدفی مهمتر از این برای آمریکا وجود ندارد چرا که آمریکا به دنبال ایجاد محدودیت برای فعالیت نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه است.

از طرفی توافق با این سازمان خطر نفوذ اطلاعاتی و دسترسی به تراکنش های مالی نظام بانکی ایران را به دنبال دارند لذا مسئولین باید نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

انتهای پیام/5256


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads