کد خبر: 115218 - تاریخ: شنبه، 16 جولای 2016 - 12:22

رئیس اداره طرح‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

ارائه طرح تولید آسفالت پلیمری در گیلان

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح معدنی تولید آسفالت پلیمری با ظرفیت سالانه 400 هزار تن در استان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمد آراسته پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در راستای سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در گیلان گفت: 100 طرح صنعتی و معدنی برای جذب سرمایه‌گذاران در استان تهیه شده است.

وی به ارائه طرح معدنی تولید آسفالت پلیمری با ظرفیت سالانه 400 هزار تن در گیلان اشاره کرد و افزود: مقاوم بودن آسفالت مذکور نسبت به آسفالت‌های موجود و کاربرد بسیار آن در راهسازی دلیل ارائه طرح در استان است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شهرک صنعتی لوشان برای ایجاد طرح تولید آسفالت پلیمری در استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های مناسب از ویژگی‌های شهرک صنعتی لوشان است.

آراسته، شهرک صنعتی لوشان را دارای آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و راه فرعی خواند و اضافه کرد: شهرک مذکور تا فرودگاه 110 کیلومتر و تا بندر و منطقه آزاد ویژه اقتصادی 130 کیلومتر فاصله دارد.

وی به وجود مواد اولیه «قیر پلیمری»، «مصالح سنگی شکسته»، «فیلر معدنی»، «افزودنی‌ها»، «روغن HVS» و «پودر لاستیک» در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تولید آسفالت پلیمری دارای مصرف بسیار است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به ارائه طرح معدنی تولید آجر نسوز در استان خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیون تن ظرفیت تولید آجر مذکور در استان پیش‌بینی شده است.

آراسته نبود واحد مشابه تولید آجر نسوز در گیلان و صادراتی بودن این محصول را دلیل ارائه این طرح در استان عنوان کرد و یادآور شد: شهرک صنعتی لوشان برای اجرای طرح مذکور پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ماسه سلیسی، اکسید آهن و اکسید کلسیم برای تولید آجر نسوز در داخل کشور وجود دارد، اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، جمهوری آذربایجان و کشورهای CIS و افغانستان از اهداف صادراتی محصول مذکور است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین به ارائه طرح معدنی تولید آسفالت با استفاده از فناوری نانو در استان اشاره کرد و افزود: سالانه 110 هزار تن ظرفیت تولید محصول مذکور در استان در نظر گرفته شده است.

آراسته با اشاره به اینکه ایجاد طرح جدید تولید آسفالت و نبود وجود واحد مشابه در گیلان دلیل ارائه طرح معدنی تولید آسفالت با استفاده از فناوری نانو در استان است، خاطرنشان کرد: استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات شهرک و دسترسی به امکانات جاده‌ای و مصالح مورد نیاز دلیل انتخاب شهرک صنعتی لوشان برای اجرای طرح مذکور است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/236


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads