کد خبر: 115172 - تاریخ: جمعه، 15 جولای 2016 - 18:14

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

تعداد تخت های بیمارستانی در گیلان از میانگین کشوری پایین تر است

قائم مقام وزیر بهداشت:به هزینه بالای ایاب و ذهاب بیمارانی که از استان خود برای درمان به استان دیگر می روند، یادآور شد: این هزینه ها از هزینه های بیمارستانی بیشتر است.

به گزارش خوبان؛ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مجمع نمایندگان گیلان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ایران در میان بیست کشور منطقه در اکثر شاخص های سلامت در رتبه های 12 تا 16 قرار دارد که این به هیچ وجه منطبق با افق 1404 نیست.
وی با اشاره به استقرار طرح تحول سلامت و کاهش اختلاف دریافتی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای این طرح، افزود: هنوز فاصله حایز اهمیتی بین این دو قشر وجود دارد اما طرح تحول سلامت قرار نیست تمام مشکلات عالم را یکدفعه حل کند.
قائم مقام وزیر خاطر نشان کرد: محرومیت گیلان زیر پوشش سبز این این استان گم شده است. در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 1.3 نفر تخت بیمارستانی در گیلان وجود دارد در حالی که میانگین کشوری این شاخص 1.5 و میانگین منطقه ای 2.5 و در کشوری مانند ژاپن 13.5 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است.  در این خصوص 50 درصد تخت های موجود بیمارستانی در گیلان فرسوده است.

حریرچی خاطر نشان کرد: بیمارستان پورسینا نه دهه از آن تاسیس می گذرد، بیمارستان های الزهرا (س) و 17 شهریور رشت در دهه 40 و شفا و حشمت نیز در دهه 50 بهره برداری رسیده است. در این میان، بیمارانی هستند که با توجه به فرسوده بودن زیر ساخت ها از گیلان برای درمان از استان خارج می شوند.

وی با اشاره به هزینه بالای ایاب و ذهاب بیمارانی که از استان خود برای درمان به استان دیگر می روند، یادآور شد: این هزینه ها از هزینه های بیمارستانی بیشتر است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر فعالیت دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان پورسینا رشت به عنوان یک نیاز، اظهار کرد: بایستی امکانات بهداشت و درمان متناسب با فرهنگ غنی و شأن مردم گیلان مهیا شود.
حریرچی بیان کرد: در عرصه سیاست هر نوع اختلاف نظری که هست، باید باشد؛ اما بهداشت و درمان عرصه سیاست ورزی نیست.

وی اظهار کرد: بایستی با تمام توان در عرصه بهداشت و درمان و ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت مردم تلاش کنیم. در این زمینه نمایندگان استان گیلان نباید رییس دانشگاه علوم پزشکی را تنها بگذارند. ایشان اقدامات قابل توجهی را در راستای تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شروع کرده اند که باید حمایت شوند.


وی با اشاره به اینکه اقدامات موثری از سوی دولت برای بهبودی وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفته است، افزود: با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وضعیت بهداشت و درمان گیلان ساماندهی می‌شود.البته کارهای خوبی در این استان صورت گرفته ولی ایده آل نیست. استان گیلان این ظرفیت را دارد که از استانهای دیگر جلوتر باشد.


دکتر حریر چی گفت: بیمارستان جدید در آستارا تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و بیمارستان مجهز لاهیجان نیز در کمتر از یکسال راه اندازی خواهد شد و برای احداث سایت لاکان نیز  تصمیماتی گرفته شده است اما این استان از لحاظ منابع مالی مشکلات عدیده ای دارد که با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان مدیریت برنامه ریزی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ارقام قابل توجهی در این زمینه تخصیص خواهد یافت.

منبع:روابط عمومی علوم پزشکی گیلان

انتهای پیام/1639


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads