کد خبر: 115070 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 جولای 2016 - 18:59

حجت الاسلام ابوترابی فرد در فومن:

انسان عاقل هدف دار و آرمان طلب است/امام به معنی واقعی کلمه یک مهاجر الی الله بود

نایب رییس سابق مجلس با بیان اینکه امام به معنی واقعی کلمه یک مهاجر الی الله بود، گفت: مهاجر الی الله یعنی اینکه هر کلمه از گفتار و هر قدم انسان برای خداوند باشد

به گزارش خوبان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم سالگرد شهید افتخاری در مسجد بالا محله این شهر با عرض تسلیت وفات حجت الاسلام عبدالعظیمی، اظهار کرد: این داغ را به مردم استان و خانواده افتخاری تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه انسان عاقل هدف دار و آرمان طلب است گفت: این انسان بدون هدف قدم بر نمی دارد.

نایب رییس سابق مجلس با اشاره به اینکه آنچه که امام (ره) را از دیگران متمایز می کرد هدف و آرمان بلند آنان بود، تصریح کرد: این هدف و آرمان است که آیات بهجت، ضیابری و امنیان را از دیگران متمایز کرده است.

ابوترابی افزود: همه اهداف امام از قبیل تدریس، جنگ، صلح و  مبارزه برای خدا بود.

سخنران مراسم شهید افتخاری با بیان اینکه  هر قدم ما باید برای خدا و رسولش باشد، ادامه داد: طبق فرموده حضرت آیت الله بهجت (ره)  باید همیشه باید با تفکر  و نه صرفا از روی عادت به عبادت خدا بپردازیم.

وی با بیان اینکه امام به معنی واقعی کلمه یک مهاجر الی الله بود، گفت: مهاجر الی الله یعنی اینکه هر کلمه از گفتار و هر قدم انسان برای خداوند باشد.

ابوترابی با تأکید بر اینکه مهاجر الی الله قدم برداشتن بسوی گناه نیست، بیان کرد: اگر یک خانم اجازه بدهد زیبایی و زینتش را یک نامحرم ببیند مهاجر الی الله نیست.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت می فرمود آنچه را که می دانید زیر پا مگذارید، افزود: این همه ی عرفان است.

نایب رییس سابق مجلس با بیان اینکه شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود، افزود: همسر مرحومه ایشان که سالها این فراق را در راه خداوند تحمل کردند نیز یک مهاجر الی الله بود.
ابوترابی با بیان اینکه آثار و ثمرات هجرت در راه خداوند مورد احترام است، گفت: زنده بودن نام شهیدان به خاطر هجرت کردن به سوی خداوند است.

 

منبع:کاسپین

انتهای پیام/312


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads