کد خبر: 114947 - تاریخ: چهارشنبه، 13 جولای 2016 - 09:01

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خبر داد؛

پرداخت 28 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا پایان هفته/جلوی توزیع چای سنواتی گرفته شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 28 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا پایان هفته جاری به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش خوبان، به نقل از فارس ، اسدالله عباسی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: گیلان استان کشاورزی بوده و زمانی که محصولی را مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم در بیشتر تولیدات رتبه نخست کشور را داریم.

وی با بیان اینکه گیلان در تولید برنج، چای، فندق، گل گاوزبان، زیتون، محصولات مرکبات، ابریشم و… دارای رتبه برتر و خوب در کشور است، افزود: با وجود این وضعیت، در حوزه تجارت، عرضه و مصرف با مشکل مواجه هستیم.

نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از مشکلات کشاورزی گیلان

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نبود صنایع‌تبدیلی و بسته‌بندی را از مشکلات محصولات کشاورزی گیلان برشمرد و گفت: در این حوزه‌ها نتوانسته‌ایم چرخه تولید را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 65 هزار خانوار چایکار هستند، تصریح کرد: تنها منبع درآمد این خانوارها تولید چای است و بیش از 500 هزار فرصت شغلی در راستای تولید این محصول وجود دارد.

عباسی به انتظار چایکار پس از تولید محصول خود برای دریافت مطالبات اشاره کرد و ادامه داد: چایکار پس از شش ماه فعالیت در زمینه بهزراعی باغ‌ها، هرس، کشت و برداشت چای و تحویل آن به کارخانه‌دار انتظار دارد حق‌الزحمه او به موقع پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات چایکار دستخوش بروکراسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی برای تأمین اعتبار دچار مشکل می‌شویم اما دولت می‌تواند با گرفتن پول از بانک، مطالبات چایکاران را پرداخت کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجمع نمایندگان گیلان و استان‌های چای‌خیز و استاندار با نوبخت و وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ای درباره وضعیت مطالبات چایکاران برگزار کردیم تا ضرب‌العجل مطالبات پرداخت شود.

مطالبه 75 میلیارد تومانی چایکاران از دولت/پرداخت حدود 28 میلیارد تومان مطالبات چایکاران

وی با تصریح بر اینکه چایکاران گیلان و مازندران 75 میلیارد تومان از دولت طلب دارند، یادآور شد: در نشست مذکور مقرر شده مبلغ 25 میلیارد و 500 میلیون تومان از طرف دولت به چایکاران پرداخت شود.

عباسی گفت: سازمان چای کشور نیز حدود 3 میلیارد تومان از کارخانه‌داران چای به چایکاران پرداخت می‌کند که در مجموع حدود 28 میلیارد تومان تا اواخر هفته جاری و یا اوایل هفته پیش‌رو به حساب چایکاران واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مناطق تک‌محصولی بوده و کشاورزان چایکار در سختی و تنگنا هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق قولی که داده شد، مطالبات چایکاران تا روز پنجشنبه هفته جاری به حساب چایکاران واریز شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران را تا پایان ماه آینده بر اساس قول معاون نظارت مالی و خزانه کشور عنوان کرد و افزود: پرداخت مطالبات مربوط به برداشت نخست برگ سبز چای بوده و به تناسب طلب چایکاران این کار انجام می‌شود.

 چای سنواتی تهدید جدی برای صنعت چای کشور/مسؤولان امنیتی و قضایی انبارهای چای سنواتی را بسته نگه‌ دارند

وی، بزرگ‌‌ترین مشکل چای کشور را چای سنواتی دانست و تصریح کرد: به مسؤولان امنیتی، قضایی و مربوطه کشور اخطار و هشدار می‌دهم که چای سنواتی تهدید جدی برای صنعت چای است و جلوی سودجویان را بگیرند.

عباسی چای سنواتی را مربوط به 10 سال پیش بیان کرد و متذکر شد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی اجازه ندهند انبارهای چای سنواتی به روی افراد سودجو باز شود و به چای ما آسیب برسانند.

وی یادآور شد: چای سنواتی قبل از سال 85 در انبارها دپو شده و در آن زمان بانک‌ها از کارخانه‌داران طلب داشتند و اکنون برای تسویه حساب می‌خواهند چای سنواتی را به افراد بفروشند که این امر موجب ایجاد اختلال در تولید و کیفیت چای خشک می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود چای سنواتی امحا شده و یا برای تبدیل کمپوست به خارج از کشور صادر شود، گفت: گزارش رسیده که بخشی از چای سنواتی در خارج از کشور به صورت‌های مختلف بسته‌بندی شده و وارد کشور می‌شود.

وی ضمن هشدار جدی در زمینه چای سنواتی، از نیروهای بازرسی و امنیتی خواست جلوی فرصت‌طلبان را بگیرند و اجازه توزیع و فروش چای سنواتی در کشور را ندهند.

انتهای پیام/2300/ذ

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads