کد خبر: 11485 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 نوامبر 2012 - 17:07

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 160 میلیون یورو به 10 صنعت بزرگ گیلان

استاندار گیلان از اختصاص 160 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی به 10 صنعت بزرگ در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان ظرفیت‌های ایجاد شده را همگام با توانمندی‌های استان دانست و اظهار کرد: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی طرح‌هایی را آغاز کردند اما با توجه به افزایش نرخ کالا و ارز با مشکلاتی مواجه شدند.

وی به شناسایی ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: پشتیبانی از صنایع موجب کمک به اقتصاد استان می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در ستاد تسهیل متوجه می‌شوند افرادی هستند که به کمک آنها بشتابند، تصریح کرد: 160 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی به 10 صنعت بزرگ گیلان اختصاص داده شده است.

این مسئول صنایع کاغذسازی، فولاد، غذایی و ساختمان را از جمله واحدهایی عنوان کرد که تسهیلات مورد نیاز آنها از طریق صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود.

*اجرای 110 مصوبه ستاد تسهیل در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به وجود بالغ بر 2 هزار و 700 واحد صنعتی فعال در استان، بیان کرد: تعداد واحدهای مصالح ساختمانی و فرآورده‌های بتنی در گیلان قابل توجه است.

علی منتظری تشکیل ستاد تسهیل و امور پشتیبانی از واحدهای تولیدی را از اقدام‌های موثر دولت نهم و دهم نامید و افزود: امسال 10 جلسه ستاد مذکور در شهرستان‌های مختلف گیلان تشکیل شده و 270 مصوبه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد 110 مصوبه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی از واحدهای تولیدی گیلان تاکنون اجرایی شده است، تصریح کرد: ستاد مذکور مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را در قالب اصل 127 قانون اساسی بررسی و برطرف می‌کند.

منتظری مصوبات ستاد تسهیل و امور پشتیبانی از واحدهای تولیدی را برای تمام دستگاه‌ها الزامی خواند و ابراز کرد: تمام فعالیت‌ها در ستاد مذکور به صورت الکترونیکی انجام شده و نتایج از طریق سامانه اعلام می‌شود و در صورتی که مشکل برطرف نشده باشد، در ستاد تسهیل استان مطرح می‌شود.

ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان با حضور معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب 3 کارگروه بانکی، امور مالیاتی و گمرک مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان را بررسی کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads