کد خبر: 114797 - تاریخ: دوشنبه، 11 جولای 2016 - 13:03

رئیس سازمان مدیریت بحران:

لایحه قانون جامع مدیریت بحران تقدیم مجلس شد/ استقرار 14 بالگرد در نقاط مختلف کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: لایحه قانون جامع مدیریت بحران توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در انتظار مطرح شدن آن در مجلس هستیم.

به گزارش خوبان، اسماعیل نجار امروز در حاشیه چهارمین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به اینکه دولت لایحه بحران را تقدیم مجلس کرده است، اظهار کرد: لایحه پشتیبانی مسائل اطفای حریق و آتش‌نشانی نیز تقدیم دولت و مجلس شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه مذکور نیازهای مدیریت بحران لحاظ شده است، افزود: سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان توسط مدیریت بحران کشور هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تصریح بر اینکه در انتظار مطرح شدن لایحه قانون جامع مدیریت بحران در صحن علنی مجلس هستیم، گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را ارائه دهیم.

وی درباره وقوع آتش‌سوزی‌ها در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه با نیروهای مسلح برای مهار آتش‌سوزی‌ها در استان‌های شمالی بالگرد در 14 نقطه کشور مستقر شده و در صورت نیاز خدمات پس از بحران را ارائه می‌دهد.

نجار موضوع آموزش مدیریت بحران را امری ضروری دانست و یادآور شد: آموزش همگانی در زمینه بحران باید جدی گرفته شود.

وی رتبه ایران به لحاظ حوادث غیرمترقبه در آسیا را چهارم و در دنیا ششم عنوان کرد و افزود: ایران کشوری حادثه‌خیز است و باید به موضوع آموزش‌ برای مقابله با بحران با جدیت پرداخته شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران، از 45 حادثه غیرمترقبه در دنیا، 36 حادثه در ایران اتفاق می‌افتد که زلزله، سیل و … از جمله آنها است.

 

 

منبع:فارس

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads