کد خبر: 114409 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 جولای 2016 - 12:45

آیا امکان تغییر تاریخ برگزاری “انتخابات ریاست جمهوری” وجود دارد؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با توجه به تعامل میان شورای نگهبان و وزارت کشور امکان جابه جایی تاریخ برگزاری انتخابات وجود دارد، شورای نگهبان باید این موضوعات را قبل از اعلام نظر مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش خوبان، سام سوادکوهی عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری میزان پیرامون اظهارات وزیر کشور پیرامون ارائه پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان و تغییر زمان برگزاری این انتخابات اظهارکرد: طبق نظر سخنگوی شورای نگهبان که دراین باره به صورت شفاف اظهار نظر کردند تا زمانی که موضوع تغییرزمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار نگیرد نمی توان درباره آن صحبت کرد.

وی افزود: تغییر زمان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیت آن از شرایط متفاوتی برخوردار است از این رو با توجه به پیشنهاد دولت و وزارت کشور این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطر نشان کرد: با توجه به تعامل میان شورای نگهبان و وزارت کشور امکان جابه جایی تاریخ برگزاری انتخابات وجود دارد، شورای نگهبان باید این موضوعات را قبل از اعلام نظر مورد بحث و بررسی قرار دهد.

سواد  کوهی درباره اینکه آیا به صورت قانونی امکان تغییر در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد یا خیر؟ گفت: همواره در طول برگزاری انتخابهای متعدد زمان و تاریخ برگزاری آن با هماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان با توجه به اوضاع و احوال صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: در مورد این مسئله باید دید که شورای نگهبان با توجه به اهمیت این موضوع چه تصمیمی را اتخاذ می کند.

این عضو حقوقدانان شورای نگهبان تصریح کرد: همواره مقداری انعطاف از سوی شورای نگهبان در زمان برگزاری انتخابات و جود داشته است حال باید با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مقارن با ماه مبارک رمضان است درباه امکان تغییر تاریخ تغییر آن در شورا تصمیم گرفت.

سواد کوهی خاطر نشان کرد: قاعدتا در اولین جلسه ای که شورای نگهبان تشکیل دهد این موضوع در دستور کار قرار خواهدگرفت.

 

انتهای پیام/412


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads