کد خبر: 114388 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 جولای 2016 - 10:21

نماینده ولی فقیه در گیلان:

اگر جامعه به فساد آلوده شود متلاطم می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر جامعه آلوده به فساد شود و راه امیدی برای آینده نباشد، متلاطم شده و انواع مرض‌ها از بیرون و داخل آن پدید می‌آید.

به گزارش خوبان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه دوشنبه در آخرین درس تفسیر سوره عنکبوت در ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای آزمایش در این دنیا آفریده شده است اظهار کرد: در دنیا انسان با خوشی و ناخوشی روزگار آب‌دیده می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند برای اینکه درس‌های عملی را از طریق انبیا و بزرگان را به انسان‌ها نشان دهد، زندگی هفت پیامبر نوح، شعیب، ابراهیم، عیسی، موسی و لوط را در سوره عنکبوت بیان کرده است.

امام جمعه رشت به وضعیت اسف‌بار قوم لوط اشاره کرد و افزود: قوم لوط از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در پایین‌ترین شرایط بودند و لوط پیامبر از رفتار آنها آزرده خاطر شده بود.

قربانی با بیان اینکه خداوند فرشتگان خود را خدمت حضرت ابراهیم برای بشارت به‌ دنیا آمدن اسحاق و یعقوب(ع) فرستاد، تصریح کرد: خداوند از نزول عذاب به قوم لوط به حضرت ابراهیم (ع) خبر داد.

وی، نازل شدن عذاب الهی بر قوم لوط در شهر سدوم را به خاطر فساد اخلاقی این قوم خواند و بیان کرد: جایی که فساد در آنجا باشد حتی اگر آمریکا باشد، کوچک است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه خداوند مردم ستمکار لوط را به دلیل عمل بد و زشت به هلاکت رساند، خاطرنشان کرد: خداوند زلزله بزرگ و سنگینی را ایجاد کرد و تمام بناهای شهر سدوم را فرو ریخت.

قربانی به فرو فرستادن سنگ‌ریزه بر قوم لوط اشاره کرد و یادآور شد: شهر 700 هزار نفری سدوم از بین رفت و تنها لوط پیامبر (ع) و دختران او از هلاکت نجات پیدا کردند.

وی با تأکید براینکه حرکت جهان با زشتی و فساد نمی‌سازد، اظهار کرد: اگر جامعه آلوده به فساد شود و راه امیدی برای آینده آن جامعه نباشد، جهان متلاطم شده و طوفان و انواع مرض‌ها از بیرون و داخل جامعه پدید می‌آید.

امام جمعه رشت به حرکت جهان روی اهداف و مبنای مشخص اشاره کرد و افزود: جهان برای رسیدن انسان به کمال آفریده شده است.

قربانی با بیان اینکه اگر انسان‌ها کارهایی انجام دهند که سبب بدبختی آنها شود خداوند عذاب نازل می‌کند، تصریح کرد: مردم باید بدانند جهان خلقت دارای آفریننده‌ است.

وی به وجود خرابه‌های شهر سدوم تا نزول قرآن اشاره کرد و گفت: شهر سدوم نشانه‌های آشکار برای افراد عاقل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: خداوند حکایت قوم‌ لوط را برای مردم زمان پیامبر (ص) و عصر ما بیان کرد تا عبرتی برای دیگران باشد و رفتار زشت گذشته دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام/4523

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads