کد خبر: 11433 - تاریخ: چهارشنبه، 7 نوامبر 2012 - 20:07

آقاي شهردار! لطفا سرويس بهداشتي فراموش نشود!

هرچند در بين 9 عضو شوراي شهر رشت هيچ كارشناس عمران و معماري و شهرسازي نمي بينيم اما پس از مدت ها يك تحصيلكرده عمران، سكان هدايت شهرداري رشت را برعهده گرفته است.

اختصاصي گيلان آنلاين: وقتي به وضعيت شهر رشت نگاهي گذرا مي كنيم به نظر مي رسد در اين شهر همواره جاي اولويت هاي اول و ضروري با اولويت هاي دست چندم جابه جا مي شود. در همين راستا وقتي خبر آغاز عمليات اجرايي پياده راه سازي خيابان اعلم الهدي رو شنيدم سرم به شدت سوت كشيد! آيا واقعاً اين كار اولويت اول شهر بود؟! اگر هدف از اين كار، كاهش ازدحام در مركز شهر است، به راستي آيا تنها راه رسيدن به اين هدف، بستن و پياده راه سازي اين خيابان است؟ آيا با انتقال برخي از ادارات و بازار و … به ديگر مناطق شهر و اعمال قانون زوج و فرد عبور و مرور خودرو هاي شخصي و اقداماتي از اين قبيل – كه مشكلات ريشه اي و حادي براي مردم ايجاد نمي كند و در بسياري از شهرهاي بزرگ متداول است- كاهش ازدحام محقق نمي شود؟ و در صورتي كه هدف اين اقدام عجولانه، زيباسازي و به قول شهرداري ميراث سازي براي آيندگان است، آيا به راستي تنها و علمي ترين راه زيباسازي شهر، بستن يكي از شاه راههاي ارتباطي شهر است؟! اقدامي كه بدون فراهم نمودن مقدمات و لوازم آن، عواقب سوء و جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت كه پرداختن به آن هدف اين ياداشت نيست. هرچند در بين 9 عضو شوراي شهر رشت هيچ كارشناس عمران و معماري و شهرسازي نمي بينيم اما پس از مدت ها يك تحصيلكرده عمران، سكان هدايت شهرداري رشت را برعهده گرفته است كه از اين جهت انتظار آن بود كه اقدامات شهرداري معقول و منطقي باشد در صورتي كه همچنان شاهد اقداماتي عجولانه و بدون پشتوانه علمي و فني و در عين حال غير ضروري هستيم.

از ده ها اولويت شهر كه بگذريم و در واقع بيان آن در اين يادداشت كوتاه نمي گنجد آيا هنوز وقت آن نرسيده كه اين شهر داراي سرويس هاي بهداشتي مناسب و در خور شان يك شهر بزرگ باشد؟ هنوز مسافريني كه در اين شهر در تردد هستند در مواقع نياز، از جهت نبود سرويس هاي بهداشتي استاندارد، دچار مشكل مي شوند. حتي مردم همين شهر آن گاه كه همراه خانواده در مركز شهر در حال تردد هستند در صورتي كه يكي از اعضاي خانواده به ويژه كودكان به سرويس بهداشتي نياز پيدا كند، دچار استرس مي شوند! آيا زيبنده اين شهر است كه در چنين مواقعي، مردم و رهگذران اين شهر به دنبال مساجد و يا در حال رايزني با مغازه داران باشند؟! در حالي كه وجود سرويس هاي بهداشتي استاندارد نياز هرشهر و به ويژه شهرهاي بزرگ است و به خصوص اين كه در يك جامعه اسلامي زندگي مي كنيم و اكثريت اعضاي شوراي شهر ما، از مدعيان فرهنگ و دين هستند!!!

آيا برنامه ريزي و ساخت تعدادي سرويس بهداشتي استاندارد در نقاط مختلف شهر، كاري نشدني و آن چنان سخت و غيرممكن است كه آقايان مسئول هنوز موفق به انجام آن نشده اند؟! آيا وقت آن نرسيده كه اعضاي شوراي شهر كمي از برنامه هاي تبليغي بكاهند و به نيازهاي اوليه شهر بپردازند؟

سال هاست كه آقايان شهردار، وعده ساخت سرويس هاس بهداشتي را در تعداد مناسب و در نقاط مختلف شهر داده اند و در ادامه فراموش كردند.

جناب آقاي شهردار! اميدوارم جناب عالي به علت مشغله كاري در امور غير ضروري و بلكه اقدامات سراسر اشتباه و غلطي همچون مسدودسازي يكي از راه هاي ارتباطي اصلي مركز شهر( بدون انجام مقدمات و جايگزيني) ، ساخت سرويس هاي بهداشتي مناسب را فراموش نكنيد!

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads