کد خبر: 114301 - تاریخ: یکشنبه، 3 جولای 2016 - 14:21

استاندار گیلان:

مرخصی فرمانداران گیلان لغو شد/ آزادراه رشت ـ قزوین تا عید فطر بازگشایی شود

استاندار گیلان گفت: مرخصی تمام فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام عید فطر لغو شده است.

به گزارش خوبان ، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی سفر گیلان با قدردانی از حضور دستگاه‌های متولی برای استقبال از مسافران به استان اظهار کرد: همراهی خوبی بین بخش‌های مختلف گیلان وجود دارد.

وی به سالروز شهادت علی انصاری تنها استاندار شهید کشور اشاره کرد و افزود: صبح روز سه‌شنبه هفته جاری مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی در شهر رشت برگزار می‌شود و بعدازظهر این روز مراسم شهید انصاری در رودسر و شهید نورانی در لنگرود است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه آمار و ارقام نشان‌دهنده افزایش ورود مسافران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته است، تصریح کرد: آمار افزایش 60 درصدی ظرفیت تاسیسات گردشگری در استان ارائه شده است، اما به نظر می‌رسد این آمار باید دوباره بررسی شود.

نجفی ورود گردشگران را فرصتی برای گیلان خواند و اضافه کرد: از فرصت حضور گردشگران باید برای کاهش آمار بیکاری استفاده شود.

وی گردشگری را در حفظ اشتغال موجود مهم عنوان کرد و افزود: یکی از موضوع‌های مهم حضور بخش‌های خدماتی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران در گیلان است.

*عملکرد منفی تصادفات جاده‌ای گیلان در سال 94

استاندار گیلان با اشاره به عملکرد منفی تصادفات جاده‌ای استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: موتورسواران و عابران پیاده بیشترین تلفات جاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

نجفی گیلان را استان پایلوت ترومای کشور خواند و یادآور شد: با همکاری دستگاه‌های متولی باید جدیت لازم در کاهش تلفات جاده‌ای گیلان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آمار بالای تصادفات با فرهنگ، اندیشه و تمدن گیلان همخوانی ندارد، اظهار کرد: آموزش و مسائل فرهنگی در کاهش تصادفات جاده‌ای استان باید جدی گرفته شود.

استاندار گیلان به اجرای طرح «گیلان مطهر» توسط نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و افزود: در مسائل فرهنگی و آموزشی باید فعالیت بیشتری انجام شود و آنجا که نیاز است نیروی انتظامی و قوه قضائیه با جدیت برخورد کنند.

*آزادراه رشت ـ قزوین بازگشایی شود

نجفی با اشاره به اینکه انسداد آزادراه رشت ـ قزوین طولانی شده است، تصریح کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری مسیر مذکور باید بازگشایی شود.

وی به بهره‌برداری از بخشی از باقیمانده آزادراه قزوین ـ رشت در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: خردادماه امسال قرار بود قسمت مذکور زیر بار ترافیک برود و باقیمانده آزادراه در مردادماه به بهره‌برداری برسد، اما این امر اتفاق نیفتاده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران در شهرهای استان خاطرنشان کرد: تامین ارزاق عمومی از موضوع‌های مهم در گیلان است و در این زمینه مشکلی نداریم.

نجفی با ابراز گله‌مندی از قیمت‌ها در گیلان تصریح کرد: مسافران احساس می‌کنند به آنها اجحاف می‌شود و این امر زیبنده استان نیست.

وی خواستار محدودیت ساعت استفاده از قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها در گیلان شد و افزود: نظارت بر فعالیت قلیان‌سراها حائز اهمیت است و اگر مفسده‌ای ایجاد می‌کنند نباید فعالیت آنها ادامه پیدا کند.

*راه‌اندازی مرکز اعتیاد ماده 16 گیلان تا دو هفته آینده

استاندار گیلان با اشاره به اجرای ماده 16 ترک اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت اظهار کرد: طی دو هفته آینده مرکز اعتیاد ماده 16 گیلان راه‌اندازی می‌شود.

نجفی به حجم انبوه مسافران در ایام عید فطر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مرخصی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های متولی برای آماده کردن امکانات برای مسافران لغو شده است.

وی خواستار ایجاد فضایی شاد و فرح‌بخش در ایام عید فطر در گیلان شد و گفت: ایجاد محیط‌های فرح‌بخش باید با حفظ آرمان‌ها و مبانی اسلامی باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/321

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads