کد خبر: 114208 - تاریخ: شنبه، 2 جولای 2016 - 10:50

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

ارائه طرح تولید پمپ گاز در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح صنعتی تولید پمپ گاز و متعلقات سی.ان.جی در استان خبر داد.

به گزارشخوبان،علی منتظری صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در احداث واحدهای صنعتی گفت: گیلان به لحاظ بهره‌مندی از مواهب طبیعی و وجود مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای همجوار دریای کاسپین، نزدیکی به پایتخت و همسایگی استان‌های صنعتی و کشاورزی کشور و همچنین موقعیت ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک در منطقه از بستر مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی برخوردار است.

وی قدمت فعالیت‌های بازرگانی، نزدیکی به بازارهای مصرف 300 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه و سی.آی.اس، داشتن بندر و گمرکات فعال و همجواری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از ویژگی‌های استان عنوان کرد و افزود: وجود منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، فرودگاه بین‌المللی و واقع شدن در مسیر حمل و نقل بین‌المللی گیلان را از بعد ملی و فراملی حائز شرایط ویژه با توانمندی‌ها بالا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح صنعتی تولید پمپ گاز و متعلقات سی.ان.جی در استان ارائه شده است، تصریح کرد: سالانه یک‌هزار دستگاه ظرفیت واحد تولیدی مذکور پیش‌بینی شده است.

منتظری استفاده از گاز سی.ان.جی در خودروها به دلیل منابع بسیار گاز طبیعی در کشور را دلیل ارائه طرح صنعتی تولید پمپ گاز در گیلان خواند و تصریح کرد: شهرک صنعتی لوشان برای احداث واحد تولیدی مذکور در نظر گرفته شده است.

وی اتصال و آزمایش راحت به گاز شهری را از ویژگی‌ها و مزایای شهرک صنعتی لوشان عنوان کرد و گفت: امکانات مناسب شهرک صنعتی مذکور از دیگر دلیل‌های انتخاب مکان برای احداث واحد تولیدی پمپ گاز در لوشان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به ارائه طرح صنعتی بسته‌بندی چای و مشتقات آن در استان اظهار کرد: سالانه پنج هزار تن ظرفیت تولید واحد مذکور پیش‌بینی شده است.

منتظری چای را یکی از محصولات مهم گیلان خواند و یادآور شد: چای به دلیل عوامل متعدد مانند نبود صنایع تبدیلی مناسب دچار کاهش تولید شده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی لاهیجان برای ایجاد طرح صنعتی بسته‌بندی چای و مشتقات آن در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: نزدیکی به باغ‌های چای و وجود زیرساخت مناسب از ویژگی‌ها و مزایای شهرک مذکور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از ارائه طرح صنعتی تولید متانول ـ آمونیاک اوره با پوشش گوگردی در استان خبر داد و اضافه کرد: سالانه 7 میلیون و 826 هزار تن ظرفیت واحد مذکور پیش‌بینی شده است.

منتظری با اشاره به اینکه شهرک صنعتی لوشان برای راه‌اندازی طرح صنعتی تولید متانول ـ آمونیاک اوره با پوشش گوگردی در نظر گرفته شده است، گفت: داشتن امکانات مورد نیاز از ویژگی‌ها و مزایای محل پیشنهادی برای تولید واحد مذکور در لوشان است.

منبع:فارس

انتهای پیام/022


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads