کد خبر: 114009 - تاریخ: شنبه، 2 جولای 2016 - 23:16

بخشدار خشکبیجار در واکنش به خبر خوبان خبر؛

مشکل کم آبی در رودپشت و روستاهای همجوار برطرف شده/ به زودی برنج کشاورزان خوشه می زند

وی ضمن تشکر از کشاورزان خشکبیجاری به منظور حرکت از سمت کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن گفت: با این کار، علاوه بر حفظ سرمایه های انسانی، از هدر رفت آب جلوگیری می شود و در هزینه ها هم صرفه جویی صورت می گیرد.

به گزارش خوبان: رحیمعلی محمدنژاد بخشدار خشکبیجار در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که چند سالی است در شهرستان رشت، آب کشاورزی سهمیه بندی می شود، گفت: در روستای رودپشت امسال تسطیح اراضی صورت گرفته و زمین های زراعی به کشاورزان تحویل داده شده است و به همین دلیل چون نشاء دیر صورت گرفته و از آنجایی که این زمین ها نیاز شدیدی به آب دارند، متاسفانه 3 روز آب قطع شد و بعد از 7 روز آب به خشکبیجار رسید.

وی افزود: از آنجایی که بخش خشکبیجار، در انتهای مسیر آبی سد سفید رود قرار دارد، لذا چند روزی طول می کشد تا زمین های بالادست سیراب شوند و تا آب به زمین های ما می رسد، دچار کم آبی می شویم.

بخشدار با بیان این که در این خصوص در فرمانداری رشت جلسه اضطراری تشکیل شد گفت: برای حل این مشکل، دبی آب به 114 یعنی فول به بخش خشکبیجار اختصاص یافت.

محمد نژاد گفت: خوشبختانه مشکل آب روستای رودپشت و روستاهای همجوار برطرف شده و امسال در هیچ روستایی مشکل کم آبی گزارش نشده و کشاورزان عزیز ما در حد کافی در زمین هایشان آب دارند و به زودی برنج کشاورزان خوشه می زند.

 

27368106_18520663ddbbd

 

وی اضافه کرد: امیدواریم نسبت به سال گذشته افزایش محصول داشته باشیم.

محمدنژاد در خصوص سطح زمین های زیر کشت برنج بخش خشکبیجار به خبرنگار ما گفت: امسال 6300 هکتار زمین زراعی ، زیر کشت برنج رفته است.

وی با اشاره به مزایای تسطیح اراضی کشاورزی اذعان داشت: با این کار ما از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن حرکت می کنیم. بخش خشکبیجار به لحاظ دارا بودن دستگاه های مدرن کشاورزی نه تنها در استان بلکه در سطح کشور بسیار پیشرفته می باشد.

وی ضمن تشکر از کشاورزان خشکبیجاری به منظور حرکت از سمت کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن گفت: با این کار، علاوه بر حفظ سرمایه های انسانی، از هدر رفت آب جلوگیری می شود و در هزینه ها هم صرفه جویی صورت می گیرد.

بخشدار در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل کم آبی زمین های کشاورزی خشکبیجار در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت دوستان در استان، شهرستان و بخش در سال گذشته مشکل چندانی در این زمینه نداشتیم و با سهمیه بندی ، به نوعی کشاورزان عزیز به ما کمک کردند و آن دسته از کشاورزانی که زمین هایشان دچار مشکل شد، از بیمه کشاورزی، خسارت گرفتند.

 

وی در پایان گفت: این آمادگی را داریم که در همه مراحل مشکلات کشاورزان را برطرف نماییم.

 

انتهای پیام/34


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. خشکبیجار
     | 2016/07/3 - 15:11
    پاسخ
    0
    -1

    احسنت به بخشدار خوب خشکبیجار اقای محمد نژاد .مردی با اخلاق ،دوست داشتنی و پرکار .

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads