کد خبر: 113526 - تاریخ: چهارشنبه، 22 ژوئن 2016 - 13:05

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

بهره‌برداری از 82 طرح اقتصاد مقاومتی در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از بهره‌برداری 82 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در استان خبر داد.

به گارش خوبان، محمود ایزددوست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های 9گانه به منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اظهار کرد: اتمام پروژه‌هایی که در سطح ملی جنبه اقتصادی دارد، در اولویت است.

وی از بهره‌برداری از 82 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در گیلان خبر داد و افزود: در آخرین سال دولت یازدهم قرار داریم و اتفاق‌های خوبی در این دولت افتاده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری از سال 90 تاکنون در استان کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سال 90 نرخ بیکاری در گیلان 16.6 درصد بود و این رقم در سال 91 به 15.6 کاهش پیدا کرد.

ایزددوست، نرخ بیکاری گیلان در سال 92 را 13.6 درصد خواند و بیان کرد: سال 93 نرخ بیکاری استان به 13.2 درصد رسید و این رقم در سال 94 به 11 درصد کاهش پیدا کرد و به میانگین کشوری رسیده است.

وی به حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و گفت: نقش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و کاهش نرخ بیکاری در استان نباید نادیده گرفته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه با اشاره به تشکیل هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف در استان، تصریح کرد: هیأت‌های مذکور دعاوی کارگران را برطرف می‌کنند.

ایزددوست به 7 هزار و 110 رأی تشخیص دعاوی کارگران در سال 94 در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 2 هزار و 203 رأی حل اختلاف صادر شد و 747 رأی دعاوی منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی کار برای جلوگیری از حوادث در شرکت‌ها و کارخانه‌ها به صورت ادواری انجام می‌شود، اظهار کرد: بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله اقدام‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، رسیدگی به تأیید صلاحیت شرکت‌های تعاونی و بررسی حوادث ناشی از کار را از تعهدات این اداره کل عنوان کرد و افزود: سال گذشته 13 هزار و 861 مورد بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان انجام شده است.

ایزددوست با اشاره به اینکه رسیدگی به امور کانون‌های کارگری و کارفرمایی از وظایف اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان است، بیان کرد: 18 شورای اسلامی کار در کارخانه‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت 14 کانون کارگران بازنشسته در گیلان خبر داد و تصریح کرد: 89 انجمن صنفی کارفرمایی و یک انجمن صنفی کارگری در استان فعال هستند و در مجموع 178 انجمن و کانون مختلف در گیلان داریم.

منبع:فارس

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads