کد خبر: 11347 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 نوامبر 2012 - 21:30

مشروح سخنرانی دکتر حسن عباسی در رشت

نظام بانکی پول را جمع می‌کند و بهترین و شیک‌ترین ساختمان‌ها را برای خود خریداری کرده و به افراد خودی وام می‌دهد و ثمره این نوع بانکداری اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حسن عباسی در همایش شمارش معکوس برای آرماگدون در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به وضعیت فعلی سوریه، اظهار کرد: سوریه هدف نخست، ایران هدف بعدی و روسیه هدف نهایی آمریکا در جنگ با سوریه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در جنگ، سوریه نیست، افزود: سوریه پیشگام و پیش‌مرگ ایران شده و ورود القاعده در جنگ با سوریه اوضاع را به نفع دولت بشار اسد سوق داده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: در حالی که القاعده و طالبان در افغانستان علیه آمریکا می‌جنگند در سوریه القاعده از آمریکا پول می‌گیرد تا با سوریه بجنگد.

*اقبال مردم سوریه به بشار اسد بیشتر می‌شود

وی با اشاره به ترورهای وحشیانه القاعده و تروریست‌ها در سوریه، تصریح کرد: با وجود این وحشی‌گری‌ها شاهد هستیم که هر روز مردم سوریه بیش از گذشته به بشار اسد نزدیک می‌شوند.

عباسی ادامه داد: مردم از تروریست‌ها بریده‌اند و وضعیت سوریه بهتر از قبل شده و تمام اینها نشان دهنده اشتباه بزرگ صهیونیسم، آمریکا و اروپا در قبال حمایت از مخالفان سوریه و القاعده است.

وی با بیان اینکه القاعده به هیچ معاهده جهانی پایبند نیست، خاطرنشان کرد: طرح آتش‌بس عید قربان با بمب‌گذاری‌های القاعده شکست خورد.

*«یک خانواده محترم» علیه امام (ره) و دفاع مقدس است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در حوزه پذیرش آگهی‌ها و پخش انیمیش‌ها، گفت: باید نوع نگاهمان را عوض کنیم.

وی با اشاره به فیلم «یک خانواده محترم» ابراز کرد: این فیلم علیه امام (ره) و دفاع مقدس ساخته شده و هزینه بیت‌المال برای این فیلم فاجعه است.

عباسی درباره تلاش عده‌ای برای ساخت فیلم لاله، اظهار کرد: ساخت این فیلم ضرورت ندارد و اولویتی برای کشور محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: تلاش برای ساخت این فیلم نشان دهنده منفعت‌طلبی عده‌ای و قول‌هایی است که به یکدیگر داده‌اند.

*مطالبه عدالت وظیفه دانشجویان است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه حریت بسیجی در دفاع از حق است، گفت: بسیجی طبق رهنمود ولی فقیه باید در وسط میدان باشد.

وی مطالبه عدالت را مهم‌ترین وظیفه دانشجویان دانست و تصریح کرد: دانشجویان باید برای مطالبه خود تلاش کرده و به دنبال پاسخگویی مسئولان باشند.

عباسی، در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: به این فیلم رای دادم و هدف آن نمایش بحران در طبقه متوسط جامعه بود.

*کاندیداهای ریاست جمهوری با تیم اقتصادی ورود کنند

این مسئول با تصریح بر اینکه مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه می‌خواهند، متذکر شد: کاندیداهای ریاست جمهوری با تیم اقتصادی ورود کنند.

وی ابراز کرد: از کاندیداهای احتمالی هیچ‌یک تا به امروز برنامه اقتصادی ندارند و این یک مطالبه عمومی مردمی است که کاندیداها باید به آن توجه کنند.
حسن عباسی در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ربا جنگ باخداست، اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس 80 درصد اقتصاد کشور را ربوی دانستند و خواستار اقدام جدی مجلس شدند.

وی با اشاره به دیدارهای رئیس مجلس که در آغاز تشکیل مجلس نهم انجام شده بود، افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از وصول روزانه بیش از 2 هزار ایمیل درباره ربا خبر داده بودند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه باید باور کنیم که اقتصاد غربی پوچ بوده و طرح جایگزینی برای اقتصاد تدوین شود، تصریح کرد: سکوت دانشکده‌های اقتصاد و مسئولان اقتصادی تعجب‌آور است.

*جدا کردن مردم از بانکداری ربوی به شیوه امام (ره)

وی با اشاره به شیوه امام راحل در برخورد با آمریکا، شاه و بنی‌صدر، اظهار کرد: امام راحل، آمریکا، شاه و بنی‌صدر را از مردم نگرفت بلکه مردم را از دست آنها نجات داد.

عباسی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مردم را از بانکداری ربوی و برخی مدیران غیرمتعهد اقتصادی دور کرده تا وجاهت کسانی که به رای ملت است، از بین برود.

به گفته وی، بی‌خاصیتی اقتصاد غربی که بر پایه رباست برای جهانیان مشخص شد و این اقتصاد در حال زوال و نابودی بوده و نمی‌تواند نجات‌گر اقتصاد باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از آلوده شدن زندگی مردم به بانک‌ها، افزود: سرمایه مردم باید در زمینه تولید هزینه شود اما هر روز شاهد آسمان‌خراش‌های جدید بانک‌ها هستیم.

وی جنبش وال‌استریت را حاصل اقتصاد غلط غربی دانست و اذعان کرد: در اقتصاد غربی شاهد این هستیم که یک‌درصد جامعه حق 99 درصد دیگر را خورده‌اند.

*مسئولان و علما پاسخگوی مطالبات رهبری باشند

عباسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان بارها بر بانکداری اسلامی، بهداشت، تحصیل، ازدواج و ربازدایی تاکید کرده‌اند و مسئولان و علما باید پاسخگوی مطالبات رهبری باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اراده‌ای در مسئولان و اقتصاددانان برای ربازدایی دیده نمی‌شود، افزود: خبرگان رهبری در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی فقهی باید تلاش کنند که مطالبه مهم رهبری است.

رئیس مرکز بررس‌های دکترینال با تصریح بر اینکه حرف امام جامعه نباید روی زمین بماند،خاطرنشان کرد: مجلس، دولت، علما و مسئولان برای ربازدایی برنامه‌ریزی کنند.

*نامه‌نگاری و بازدید از زندان دوای درد مردم نیست

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مشکلات جامعه و معیشت مردم را ارتقا داد، یادآور شد: نامه‌نگاری دوای درد مردم نیست و به جای این بازی‌ها مسئولان برای تحقق مطالبات و مسیرهای تبیین شده توسط مقام معظم رهبری تلاش کنند.

عباسی با اشاره به اینکه بازدید از زندان مشکلی را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید برای رهایی ریال از دلار و حل مشکلات اقتصادی تلاش‌ها را مضاعف کرد.

وی جوسازی و سیاست‌بازی را روش قدیمی دانست و ابراز کرد: مردم در انتخابات 92 به چهره‌ها رای نمی‌دهند و کاندیداها از حالا به فکر برنامه‌ریزی باشند.

*اسیر جوسازی رسانه‌ای غرب نشویم

این استاد دانشگاه به افق‌های آینده‌شناسی توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و متذکر شد: این افق‌ها برای تشویش اذهان عمومی است.

وی افزود: باید برنامه‌محور و با اندیشه بود و هرگز اسیر جوسازی رسانه‌ای نشویم تا بتوانیم در مسیر سعادت گام برداشته و اسیر خیر و شر سیاسی نشویم.

عباسی درباره انتخابات آمریکا اذعان کرد: اوباما یا رامنی تفاوتی برای ما ندارند و هر دوی آنها از مرکز سیاست دوحزبی آمریکا تبعیت می‌کنند.
ایشان با اشاره به حجم رو به افزایش بدهی‌های آمریکا، اظهار کرد: بدهی‌های خارجی دولت آمریکا هر لحظه در حال افزایش بوده و می‌توان در پایگاه usdebtclock.org آن را مشاهده کرد.

وی با اشاره به ادعاهای آمریکا در باره اینکه این کشور نبض اقتصاد جهانی است، افزود: اقتصاد مریض آمریکا در حال فروپاشی بوده و این کشور در تلاش برای غرق کردن اقتصاد تمام دنیا با خود است.

*خلق بدون پشتوانه 32 تریلیون دلار آمریکایی

عباسی با تصریح بر اینکه آمریکا در شرایط کنونی اقدام به خلق 32 تریلیون دلار بدون پشتوانه کرده که خلاف قوانین بین‌المللی و اقتصادی است، ابراز کرد: بخشی از نوسانات ارزی کشور ناشی از این اقدام بوده و بخش دیگر مربوط به سوء مدیریت است.

وی با اشاره به اعتراض برزیل، آلمان و جمهوری اسلامی ایران به این اقدام آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: این میزان خلق دلار بدون پشتوانه معادل دو برابر بدهی‌های خارجی آمریکاست.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در اقتصاد آمریکا بازار سرمایه همه کاره است، ابراز کرد: در اقتصاد آمریکا پول از وسیله خرید و فروش به کالایی برای مبادله و خرید و فروش تبدیل شده است.

* 42 درصد درآمد آمریکایی‌ها از محل خرید و فروش پول است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه خرید و فروش پول ضربه سنگینی را به اقتصاد پویا می‌زند، تصریح کرد: 42 درصد درآمد آمریکایی‌ها از محل خرید و فروش پول انجام می‌شود.

به گفته وی، بورس، مسایل بانکی، شرکت‌های هرمی و… که در آن تولید وجود ندارد، از هر 100 دلار درآمد آمریکایی‌ها، 42 دلار را به خود اختصاص داده و این به معنای از بین رفتن تدریجی، تولید، تکنولوژی، عمران و… است.

عباسی با اشاره به پرکاری مردم آمریکا در گذشته‌ای نه‌چندان دور، اظهار کرد: امروز شاهد کاهش کار در آمریکا هستیم که خسارات جبران‌ناپذیری را به بار داشته است.

*ثمره بانکداری کشور اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است

وی تبلیغ بانک از رسانه ملی را خسته کننده خواند و بیان کرد: 80 شبکه تلویزیونی و رادیویی کشور در هر لحظه اقدام به تبلیغ بانک‌ها می‌کنند تا مردم در بانک‌هایی که پشتوانه صنعت کشور نیستند سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: نظام بانکی پول را جمع می‌کند و بهترین و شیک‌ترین ساختمان‌ها را برای خود خریداری کرده و به افراد خودی وام می‌دهد و ثمره این نوع بانکداری اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: شهرام جزایری و امیرمنصور آریا که به تنهایی توانست معادل یک درصد بوجه کشور را اختلاس کند ثمره بانکداری کشور است.

عباسی با بیان اینکه یک‌هزار و 600 صفحه حکم برای پرونده مفسدان اقتصادی صادر شده است، اذعان کرد: حجم این پرونده معادل 28 هزار صفحه بود.

وی یادآور شد: اقتصادی که در آن پول خرید و فروش شده و بدون کالا درآمد حاصل شود دارای اقتصاد ربوی بوده و نابود می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به خرید و فروش پول، متذکر شد: بشر با اقتصاد ربوی طبق آیات قرآن کریم به جنگ خدا رفته و خود را نابود می‌کند.
دکتر عباسی با اشاره به آینده‌نگری مراکز راهبردی آمریکا، اظهار کرد: طبق نظر و آینده‌نگری مراکز راهبردی آمریکا در سال 2012 قیامت به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به روند آینده‌نگری‌های بی‌پایه و اساس آمریکا، افزود: آینده‌نگری‌ها از سال 97 میلادی برای سال 2001، سال 2001 برای 2003، سال 2003 برای 2007 و سال 2007 برای 2012 اعلام شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به تاثیرات آینده‌نگری در جامعه، گفت: آینده شناسی‌ها موج‌های چندساله و هدفمندی بوده که تاثیرات جدی نداشته است.

وی با اشاره به سه حوزه اصلی آینده‌شناسی‌ها، تصریح کرد: این مراکز معتقدند در 23 دسامبر 2012 تغییرات عجیب کهکشانی رخ داده و خورشید خاموش می‌شود.

عباسی ادامه داد: در محور دیگر نیز معتقدند زمین مانند پوسته گردوی پوسیده می‌شکند و همه جا زیر آب می‌رود و در سومین محور نیز بیان شده که تغییرات سیاسی گسترده‌ای در کشورها رخ می‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه وسیله‌ای برای ارزیابی دو محور نخست نداریم، گفت: شاهد تغییرات گسترده در 14 کشور عربی هستیم که در تونس، لیبی، مصر و یمن سران کشورها تغییر کرده‌اند و در غرب نیز کشور یونان جزایر خود را برای جبران بدهی‌ها به فروش گذاشته است.

*پنج خطر بزرگ جهانی از دیدگاه آمریکا

وی با اشاره به بررسی‌های مرکز مطالعات راهبردی آمریکا و آینده‌پژوهی با افق 2050 میلادی، ابراز کرد: پنج خطر بزرگ جهانی در این مطالعه، جنگ رژیم صهیونیستی و ایران، جنگ آمریکا و چین، انقلاب در طبقه متوسط، تغییرات سیاسی در عربستان و بازگشت مسیح است.

عباسی با اشاره به اینکه جایگاه عربستان در منابع انرژی برای آمریکا حائز اهمیت است، افزود: انقلاب در طبقه متوسط در جوامع جهانی نیز هشداری جدی است.

وی به افزایش بدهی‌های آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا در بحران بزرگ اقتصادی گیر کرده و به دنبال راه فرار است.

*آمریکا اقتصاد ورشکسته دنیا را دارد

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا دارای 16.5 تریلیون دلار بدهی است، ابراز کرد: آمریکا با این حجم بدهی تقریبا اقتصاد ورشکسته دنیا را دارد.

وی با اشاره به بدهی کشورهای غربی تصریح کرد: ایتالیا معادل 2 تریلیون دلار، فرانسه 8 تریلیون دلار و اسپانیا 1.6 تریلیون دلار بدهی خارجی دارند.

عباسی، کل بودجه 98 کشور جهان را معادل 45 هزار تریلیون دلار نامید و خاطرنشان کرد: تا سال 2011 این کشورها معادل 60 هزار تریلیون دلار بدهی داشتند.

وی، بدهی کلی کشورها را یک‌چهارم بیشتر از بودجه کلی این کشورها دانست و متذکر شد: اقتصاد جهان ورشکسته شده و شاهد فروپاشی عظیم اقتصادی در دنیا هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: در تعیین مسیر مراکز راهبردی آمریکا، بدهی یکی از عوامل اصلی در تعیین مسیر جامعه جهانی به شمار می‌رود که گریبانگیر کشورهاست.

*آخرالزمان اقتصاد آمریکا فرا رسیده است

وی با بیان اینکه آمریکا دارای سیستم جنگ‌های محیطی است، گفت: این سیستم توانایی ایجاد طوفان، زلزله و .. را در محیط دارد اما نمی‌تواند جهان را دچار طوفان بزرگ کرده و مانند پوسته گردو بشکند.

عباسی، با تاکید بر اینکه آخرالزمان اقتصاد آمریکا فرا رسیده است، اضافه کرد: ارزیابی و حساسیت ما از آینده‌نگری آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا در تلاش است قیامت و آخرالزمان اقتصادی که در آن گرفتار شده را به جهان گسترش دهد.

وی یادآور شد: تغییرات کهکشانی و نابودی پوسته زمین به عنوان محورهای نخست و دوم آمریکایی‌ها در آینده‌نگری بدون مشخصه‌های ارزیابی است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads