کد خبر: 113270 - تاریخ: شنبه، 18 ژوئن 2016 - 10:14

لیگ جهانی والیبال 2016 – برزیل

ایران یک – آمریکا ۳ / بلندقامتان حریف قهرمان جهان نشدند

تیم ملی کشورمان در این دیدار هم همچون دیدار با برزیل متحمل شکست شد. در ادامه مسابقات یاران رائول لوزانو باید فردا به مصاف تیم ملی والیبال آرژانتین بروند.

به گزارش خوبان، تیم ملی والیبال ایران، دومین دیدار خود در هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد مقابل تیم ملی  آمریکا آغاز کرد.  تیمی که در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شده و سهمیه المپیک را مستقیما تصاحب کرد.

تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از سری مسابقات لیگ جهانی والیبال با نتیجه ۳ بر صفر مقابل برزیل، میزبان رقابت ها شکست خورد و در مقابل آمریکا موفق شد در دیداری نزدیک آرژانتین را ۳ بر صفر شکست دهد  تا دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف هم بروند.
در پایان این مسابقه جذاب و دیدنی تیم ملی آمریکا موفق شد ایران را سه بر یک شکست دهد تا به دومین پیروزی خود در این مسابقات دست پیدا کند. آمریکایی ها در ست‌های  دوم ، سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ ایران را شکست دادند و در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شاگردان رائول لوزانو شدند.
سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، محمد موسوی، عادل غلامی و لیبرو مهدی مرندی بازیکنان آغاز کننده تیم ملی والیبال ایران بودند.
در آن طرف میدان هم میکا کریستنسن، مت اندرسون، آرون راسل، تیلور سندر، دیوید لی، راسل هولمز و لیبرو اریک شوجی برای تیم ملی والیبال آمریکا به میدان رفتند.
**ست اول: ایران ۲۵– آمریکا ۲۳
نخستین امتیاز این دیدار با آبشار شهرام محمودی برای تیم ملی ایران بدست آمد. بازیکنان ایران در همان ابتدای ست با دو امتیاز اختلاف پیش افتادند اما اشتباه مدافعان روی تور اختلاف را به عدد یک رساند تا دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران راهی اولین وقت استراحت فنی این مسابقه و این ست شوند. امتیاز نهم را هم بازیکنان ایران بدست آوردند. عملکرد خوب بازیکنان آمریکا در ادامه بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاند و پس از آن امتیاز یازدهم هم به یاران اسپروا رسید تا این تیم از ایران پیش بیفتد.
محمد جواد معنوی نژاد امتیاز بعدی تیم ایران با زدن اسپک در منطقه پنج زمین آمریکا بدست آورد. دو تیم یک به یک کسب امتیاز می‌کردند. وقت استراحت فنی دوم این ست در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران بدست آمد. امتیاز هفدهم روی دفاع خوب عادل غلامی به نام ایران ثبت شد. امتیاز بعدی برای ایران منجر شد تا  داور بحرینی خطای ارنج را اعلام کند. که اعتراض شدید سعید معروف را همراه داشت.
اعتراض ها وقفه ایجاد کرد. دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شدند و پس از آن دو امتیاز پیاپی برای آمریکا بدست آمد و این تیم را ۱۹ بر ۱۷ پیش انداخت.  لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیاز گیری تیم آمریکا را متوقف کند. پس از آن علیرضا مباشری به میدان آمد. اختلاف دو تیم به عدد یک رسیده بود. سرویس مهدوی نتیجه را ۲۱ بر ۲۱ به تساوی کشاند. امتیاز ۲۲ ایران را از آمریکا پیش انداخت اما خطای ایران در زدن سرویس نتیجه را ۲۲ بر ۲۲ مساوی کرد. دفاع روی تور آمریکا از هم این تیم را پیش انداخت. لوزانو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. آبشار مباشری با امتیاز ۲۳ برای ایران همراه بود.
سرمربی آمریکا پس از کسب امتیاز ۲۴ ایران تقاضای وقت استراحت کرد با این حال امتیاز ۲۵ برای ایران بدست آمد و تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شد.
ایران یک – آمریکا یک/ جدال بلندقامتان با قهرمان جهان
**ست دوم : ایران ۱۳ – آمریکا ۲۵
دومین ست دیدار ایران و آمریکا با زدن سرویس از سوی آمریکایی‌ها آغاز شد. سرویسی که نخستین امتیاز را برای این تیم به همراه داشت. آبشار بازیکن تیلور به اوت رفت تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند. آرون راسل امتیاز بعدی را برای تیمش بدست آورد. دو امتیاز پیاپی برای آمریکا این تیم را با دو امتیاز اختلاف از ایران پیش انداخت.
سرویس محمد جواد معنوی نژاد به تور خورد تا فرصت به تساوی کشیدن بازی از بین برود. تیم آمریکا در خط حمله هماهنگ تر ظاهر شده بودند. آبشار بد شهرام محمودی تیم آمریکا را ۷ بر ۳ پیش انداخت. در آن طرف میدان سرویس مت اندرسون به تور برخورد کرد. سید محمد موسوی هم سرویس خود را به تور زد تا دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ راهی اولین وقت استراحت فنی ست دوم شوند.
پس از این وقت استراحت باز هم برتری با تیم آمریکا همراه بود. به خصوص در خط دریافت این تیم کم اشتباه ظاهر شده بود و منجر به حملات دقیق برای آمریکا می‌شد. آمریکایی‌ها ۱۲ بر ۵ از ایران پیش افتاده بودند. بازیکنان ایران در حمله پر اشتباه بودند و آبشارهای خود را به بیرون می‌زدند. سرویس میلاد عبادی پور به بیرون رفت تا نتیجه ۱۴ بر ۶ به سود آمریکا شود. تک دفاع دیوید لی روی آبشار عادل غلامی نتیجه را ۱۶ بر ۶ کرد تا دو تیم راهی دومین وقت استراحت فنی ست دوم شوند.
پس از دومین وقت استراحت فنی باز هم این تیم آمریکا بود که با تسلط کافی توانست چند امتیاز را از آن خود کند. رائول لوزانو مجتبی میرزاجانپور و مهدی مهدوی را جایگزین سعید معروف و شهرام محمودی کرد. تعویض هایی که روی روند مسابقه تاثیری نداشت و نتیجه ۲۲ بر ۸ به سود آمریکا در جریان بود. امتیاز نهم ایران را مجتبی میرزاجانپور بدست آورد. امتیاز دهم هم با دفاع خوب محمد موسوی بدست آورد و نتیجه را ۲۲ بر ۱۰ کرد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به سود آمریکا تمام شد تا نتیجه یک بر یک شود.
ایران یک – آمریکا یک/ جدال بلندقامتان با قهرمان جهان
**ست سوم: ایران ۲۵ – آمریکا ۲۷
سومین ست دیدار دو تیم ایران و آمریکا هم با برتری شاگردان جان اسپروا در تیم آمریکا آغاز شد. در ابتدا دو امتیاز اختلاف ایجاد شده بود. مهدی مرندی در خط دریافت دو اشتباه داشت و نتوانست نقش مثبتی داشته باشد. اصابت توپ مت اندرسون به تور اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند. دفاع ناقص بازیکنان ایران نتیجه را ۷ بر ۵ به سود آمریکا کرد.
 عادل غلامی روی یک حرکت هماهنگ با سعید معروف امتیاز ششم را برای ایران بدست آورد اما امتیاز هشتم باز هم دو تیم را با برتری آمریکا راهی وقت استراحت فنی نخست این ست کرد.
سرویس علیرضا مباشری به تور برخورد کرد تا نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود آمریکا شود. دفاع خوب بازیکنان ایران اختلاف پوئن دو تیم را به عدد یک رساند. سید محمد موسوی سرویس خوبی زد که به امتیاز برای ایران و تساوی دو تیم منجر شد. در ادامه ایران از حریف پیش افتاد و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به وقت استراحت فنی دوم در این ست رفتند.
در ادامه دو تیم با امتیازی که مت اندرسون بدست آورد ۱۷ بر ۱۷ مساوی شدند. توپ آمریکایی‌ها به بیرون رفت و امتیاز ۱۸ برای شاگردان لوزانو به ثبت رسید. سرویس سید محمد موسوی به تور برخورد کرد تا بار دیگر همه چیز به تساوی کشیده شود. زمانی که دو تیم در امتیاز ۱۹ برابر شدند رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.
وقت استراحت لوزانو و گوشزد کردن نکات لازم به سود تیم ملی کشوران بود. دو امتیاز پیاپی برای ایران اختلاف پوئن را به عدد دو رساند تا ملی‌پوشان ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار بگیرند. این بار اسپروا تقاضای وقت استراحت کرد. امتیاز ۲۱ آمریکا را مت اندرسون بدست آورد.
دفاع خوب دیوید لی و ساندر نتیجه را ۲۱ بر ۲۱ کرد. عادل غلامی بیست و دومین امتیاز ایران را بدست آورد. تا بار دیگر شاگردان لوزانو پیش بیفتند. بار دیگر مت اندرسون نتیجه را به تساوی کشاند. سرویس هولمز به تور برخورد کرد. لوزانو دست به دو تعویضه خود زد. سرویس مهدوی به بیرون رفت و امتیاز دو تیم ۲۳ بر ۲۳ مساوی شد.
بازیکنان ایران پیش از آمریکا به امتیاز ۲۴ رسیدند. امتیاز ۲۴ امریکا را هم اندرسون روی دفاع بدست آورد. امتیاز ۲۵ هم به آمریکا رسید. لوزانو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. پس از وقت استراحت ایران امتیاز ۲۵ را کسب کرد تا بار دیگر دو تیم به تساوی برسند. در نهایت این تیم آمریکا بود که این ست را ۲۷ بر ۲۵ به سود خود تمام کرد.
ایران یک – آمریکا دو / جدال بلندقامتان با قهرمان جهان
**ست چهارم : ایران ۲۴ – آمریکا ۲۶
تیم ملی ایران اولین امتیاز ست چهارم را بدست آورد. تیم ملی والیبال آمریکا با دو تغییر به ست چهار آمده بود. دو تیم در آغاز این ست نمایش پایاپایی داشتند و امتیازات را یک به یک تصاحب می‌کردند. امتیاز پنجم برای تیم ملی ایران سرمربی آمریکا را مجاب کرد تا تقاضای بازبینی صحنه را ارائه دهد.بازبینی صحنه خطای تور سعید معروف را محرز کرد و امتیاز چهارم را به تیم آمریکا داد.
 در ادامه دو امتیاز روی حملات هماهنگ بازیکنان ایران بدست آمد تا نتیجه ۶ بر ۴ شود. با این حال آمریکایی ها نتیجه را به تساوی کشاندند و با کسب هفتمین امتیاز از ایران پیش افتادند. دفاع ناقص بازیکنان آمریکا و باهوشی میلاد عبادی پور نتیجه را ۷ بر ۷ مساوی کرد. امتیاز هشتم برای آمریکا ثبت شد و دو تیم به اولین وقت استراحت فنی این ست رفتند.
در ادامه برتری نسبی با تیم آمریکا همراه بود و نتیجه را ۱۰ بر ۷ به سود این تیم کرده بود. در این لحظه داور بازی یک کارت زرد به سرمربی تیم آمریکا، جان اسپروا داد. کارت زردی که به دلیل صحبت کردن با بازیکن حریف به وی داده شد. در ادامه ساندر امتیاز ۱۱ را برای تیمش بدست آورد. شهرام محمودی دهمین امتیاز ایران را تصاحب کرد و اختلاف امتیاز را به حداقل رساند.
استفاده از پاس بلند در دستور کار بازیکنان آمریکا قرار داشت. برنامه ای که به امتیاز منجر می‌شد. موسوی پاس عالی سغید معروف را به امتیاز تبدیل کرد و نتیجه ۱۱ بر ۱۲ شد. امتیاز ۱۳ روی دفاع بد بازیکنان ایران به آمریکا رسید. در ادامه امریکا برتری خود را به حریف دیکته کرد و با سه پوئن امتیاز پیش افتاد. امتیاز ۱۶ برای آمریکا در حالی بدست آمد که موسوی سرویس خود را به تور زد.
پس از دومین وقت استراحت فنی ست چهارم، ایران دو امتیاز پشت سر هم بدست آورد و در تلاش بود اختلاف امتیاز را کاهش دهد. با این حال هنوز سه امتیاز اختلاف وجود داشت. سرویس مت اندرسون نتیجه را ۱۵ بر ۱۷ کرد. توپ میلاد عبادی پور از تور رد نشد و نتیجه ۱۸ بر ۱۵ شد. سرویس آمریکا هم به تور خورد و اختلاف امتیاز بار دیگر به عدد ۲ رسید. یک اسپک عالی از کریستین نوزدهمین امتیاز آمریکا را بدست آورد.
لوزانو دست به تعویض زد و توانست با برخی تغییرات در ترکیب تیمش به بازی برگردد و دو تیم ۱۹ بر ۱۹ به تساوی رسیدند. جان اسپروا تقاضای وقت استراحت کرد. مهدی مهدوی پشت خط سرویس ایستاد، سرویسی که در یک رفت و برگشت به امتیاز ۲۰ برای ایران تبدیل شد. آبشار میرزاجانپور راهی بیرون شد تا دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شوند.
دیوید لی با یک دفاع خوب بار دیگر تیم آمریکا را از ایران پیش انداخت. این بار رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. شهرام محمودی که به زمین بازگشته بود امتیاز ۲۱ ایران را بدست آورد و بار دیگر همه چیز به تساوی کشیده شد. امتیاز ۲۲ ایران هم حاصل تلاش شهرام محمودی بود.
پیشی گرفتن ایران از آمریکا منجر شد جان اسپروا تقاضای وقت استراحت کند. دو تیم به زمین بازگشتند. سرویس مباشری به دفاع خوب برای آمریکا تبدیل شد و دو تیم ۲۲ بر ۲۲ مساوی شدند. باز هم شهرام محمودی امتیازآور ایران بود و ایران را ۲۳ بر ۲۲ پیش انداخت. دیوید لی، کاپیتان تیم ملی آمریکا بازی را به تساوی کشاند. امتیاز ۲۴ ایران روی حرکت عادل غلامی بدست آورد. در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۳ برنده پیش افتاد اما تقاضای بازبینی ارائه شد  وامتیاز به آمریکا رسید. هر دو تیم ۲۴ بر ۲۴ مساوی شدند. امتیاز ۲۵  بار دیگر برای ایران بدست آمد و بار دیگر تقاضای بازبینی شد. تقاضایی که بار دیگر امتیاز را از یاران لوزانو گرفت و به آمریکا داد.
ایران یک – آمریکا 3 / بلندقامتان حریف قهرمان جهان نشدند
در حالی که آمریکا تنها یک امتیاز با پیروزی در این ست و این دیدار فاصله داشت، لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.مت اندرسون پشت خط سرویس قرار گرفت. و در نهایت این تیم آمریکا بود که ۲۶ بر ۲۴ برنده شدند.
تیم ملی کشورمان در این دیدار هم همچون دیدار با برزیل متحمل شکست شد. در ادامه مسابقات یاران رائول لوزانو باید فردا به مصاف تیم ملی والیبال آرژانتین بروند.
**آمار عملکرد دو تیم ایران و آمریکا به شرح زیر است:
ایران یک – آمریکا 3 / بلندقامتان حریف قهرمان جهان نشدند
انتهای پیام/
منبع : خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads