کد خبر: 113218 - تاریخ: چهارشنبه، 22 ژوئن 2016 - 14:49

در گفتگوی تابستانی خوبان خبر با کنعانی مطرح شد؛

دانش آموزان خمامی چگونه اوقات فراغت خود را سپری می کنند؟

باتوجه به اتمام امتحانت نهایی دانش آموزان منطقه و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها بحث اوقات فراغت دانش آموزان و غنی سازی آن می باشد.

به گزارش خوبان: باتوجه به اتمام امتحانات نهایی دانش آموزان و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها بحث اوقات فراغت دانش آموزان و غنی سازی آن می باشد.

در خصوص همین موضوع، گفتگویی را با محمود کنعانی، ریاست آموزش و  پرورش خمام ترتیب دادیم. خواننده این گفتگوی تابستانی باشید!

کنعانی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش همه ساله بحث اوقات فراغت و برنامه ریزی در خصوص آن را در دستور کار خود قرار داده و هرساله در خرداد ماه تشکیل جلسه می دهد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، بحث اوقات فراغت دانش آموزان، در دستور کار شورای آموزش و پرورش خمام هم قرار گرفت.

کنعانی با بیان این که در این جلسات مقرر شد تا از ظرفیت ادارات مرتبط با موضوع اوقات فراغت دانش آموزان از جمله ورزش و جوانان و کتابخانه شهید بهشتی خمام استفاده شود گفت: یکی از جاهای دیگری که حتما باید از ظرفیت آن به درستی استفاده شود، کانون ها هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام با بیان این مطلب که خمام دارای دو کانون شهید حق شناس و کانون عفاف می باشد افزود: اما مردم خمام عملاً ذر جریان کانون عفاف نیستند و فکر می کنند تنها کانون خمام ، کانون شهید حق شناس می باشد.

کنعانی اضافه کرد: کلاس هایی از جمله بازیگری، آموزش قرآن، رباتیک، تنیس روی میز، فوتبال چمنی و غیره برای دانش آموزان دختر و پسر خمامی در نظر گرفته شده است. این کلاس ها از 5 مرداد ماه آغاز می شود.

وی به ظرفیت مدارس روستایی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان روستایی به خاطر هزینه ایاب و ذهاب نمی توانند از ظرفیت های شهری استفاده کنند، دو مدرسه هفت تیر اشکیک و استقامت لله کا مدارس روستایی هستند که کلاس های تابستانی برگزار می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در ادامه به انجمن های ورزشی موجود در خمام اشاره کرد و گفت: این انجمن ها با محوریت دبیران تربیت بدنی منطقه و در رشته والیبال فعال است. علاوه بر طول سال، در ایام تابستان هم از سالن های ورزشی امام حسین (ع)، 22 بهمن چوکام، سالن فرهنگ و سالن هفتم تیر که متعلق به آموزش و پرورش می باشد، برای این منظور استفاده می شود.

 

 

319920

 

طرح هجرت 3 از جمله موضوعات دیگری بود که رئیس اداره آموزش و پرورش به آن اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از اهداف آموزش و پرورش با مشارکت سازمان بسیج دانش آموزی می باشد . این طرح در راستای تقویت خود باوری، همیاری و مسئولیت پذیری در دانش آموزان تهیه شده است و دانش آموزان در آن تلاش می کنند تا یک مهارت را به صورت عملی فرا گیرند.

کنعانی اضافه کرد: سال گذشته، دانش آموزان خمامی مدرسه زحمت کش را رنگ آمیزی کردند که این کار با کم ترین هزینه و به زیباترین وجه موجود انجام شد. اداره آموزش و پرورش هم در راستای تشویق این دانش آموزان، اقدام به اعزام آنان به مشهد نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام از رنگ آمیزی مدارس ترابی جفرود بالا، دبیرستان الغدیر خمام و دبیرستان توحید اشکیک با همکاری بسیج دانش آموزی پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی همچنین از اتمام پروژه ساخت دبستان امام سجاد (ع) روستای گورابجیرصحرا تا شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از شروع ساخت دبیرستان 12 کلاسه پاسداران خمام 5 سال می گذرد و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات مالی هنوز نیمه کاره رها شده است. اما با پیگیری های انجام شده و هماهنگی که با اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان داشته ایم، امیدواریم این پروژه امسال به پایان برسد. تاکنون این پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در ادامه این گفتگو با بیان این که برای افزایش کیفی برنامه های آموزش و پرورش نیازمند کمک های مالی خیرین عزیز می باشیم گفت: علی رغم اینکه گام هایی در منطقه برداشته شده اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله به خصوص در مقایسه با مناطق همجوار فاصله زیادی داریم.

وی از مدارس پسرانه مولوی و دخترانه دهخدا به عنوان دو مدرسه ای یاد کرد که نیازمند ورود خیرین می باشد و گفت: بیش از 40 سال از عمر هر دو مدرسه می گذرد و تخریبی هستند . بنابراین نیاز است که فضای جدیدی تعریف شود که این فضای جدید نیازمند ورود خیرین است.

رئیس آموزش و پرورش خمام در پایان یک تقدیر نیز داشت: از خانواده محترم فرجی که دو مدرسه مهرک فرجی در داخل شهر و مدرسه ابوالقاسم میرمحسن فرجی را در روستای شیجان ساختند تشکر می کنم. چه بهتر که خیرین بومی در این زمینه ورود کنند تا باقیات صالحاتی برای خودشان نیز باشد.

 

انتهای پیام/32

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads