کد خبر: 113138 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژوئن 2016 - 11:21

نماینده ولی فقیه در گیلان ؛

آزمایش‌های زندگی بسیاری از انقلابیون را لرزانده است

نماینده ولی فقیه در گیلان به مردودی بسیاری از مردم در امتحان زندگی اشاره کرد و گفت: آزمایش‌های زندگی حتی مجتهدان و بسیاری از انقلابیون را لرزانده است.

به گزارش خوبان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه چهارشنبه در درس تفسیر سوره عنکبوت، اظهار کرد: بلا در نزد انبیا، اولیای الهی، مؤمنان و کفار و منافقان دارای جایگاه و جلوه‌ای متفاوت است.

وی، مصائب و گرفتاری برای افراد جانی، ظالم و کفار را کیفر خواند و افزود: خداوند کافران را با نازل کردن بلا عذاب می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بلا برای مؤمنان آزمایش الهی است، تصریح کرد: حقیقت مؤمن با امتحان آشکار می‌شود ضمن اینکه بلا برای پیامبران درجه است.

قربانی، نازل کردن بلا بر حضرت ابراهیم (ع) را سبب امامت این پیامبر الهی دانست و بیان کرد: پیامبران با آزمایش‌هایی که می‌شوند، درجه و مقام آنها بالا می‌رود.

وی، وجود بلا برای اولیای الهی و مؤمنان را کرامتی از طرف خداوند عنوان کرد و گفت: اگر مؤمن بیمار شود کیفر نسبت به او نیست بلکه خداوند انسان‌های مؤمن را دوست دارد و وجود ناملایمات برای خودسازی انسان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اگر مؤمن در اثر حوادث و بلا کشته شود به شهادت می‌رسد، خاطرنشان کرد: واکنش مردان و زنان الهی در برابر آزمایش الهی حائز اهمیت است.

قربانی به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و یادآور شد: حال مؤمنان در حالت بلا و خوشی یکسان است و تفاوتی برای آنها ندارد.

وی با تأکید براینکه انسان‌ها نیاز به راهنمایی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دارند، اظهار کرد: بندگان خالص آنچه خداوند برای آنها می‌خواهد را می‌پذیرند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: امام حسین (ع) در کربلا فرمود آنچه خداوند برای ما بخواهد راضی به آن هستیم و بر این اساس اگر اجازه نمی‌دهند عمل حج انجام دهیم، راضی به خشنودی خداوند هستیم.

قربانی با بیان اینکه انسان به جایی می‌رسد به غیر از شیرینی، سختی را مشاهده نمی‌کند، تصریح کرد: تلخی برای انسان مؤمن تنها از جهل مردم بوده و بسیار مهم است که انسان به این مرحله از تقوا و پاکی برسد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مردودی بسیاری از مردم در امتحان زندگی اشاره کرد و گفت: آزمایش‌های زندگی حتی مجتهدان و بسیاری از انقلابیون را لرزانده است.

*توبه راه بازگشت به خدا

وی با تأکید براینکه انسان با توبه می‌تواند به طرف خداوند بازگردد، بیان کرد: ماه رمضان سفره پهن الهی برای توبه کنندگان است تا به طرف خداوند بروند.

قربانی به باورهای قلبی مردم به خداوند اشاره کرد و یادآور شد: خداوند آنها که خدا، پیامبر و مقدسات را باور دارند در گروه قبول شدگان قرار می‌دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خداوند تمام گناهان انسان به غیر از شرک را می‌بخشد، خاطرنشان کرد: شفاعت از موضوع‌های مهم بوده و پیامبران، امامان (ع)، اولیای الهی و شهدا از شفاعت‌کنندگان هستند.

وی دستگیری از فقرا، عیادت از بیماران، تلاوت قرآن و … را وسیله شفاعت انسان‌های گناهکار در ماه مبارک رمضان خواند و متذکر شد: در ماه مبارک رمضان سفر الهی پهن است و انسان نباید از رحمت الهی ناامید شود.

منبع:فارس


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads